Artikel top billede

ATP har efter års tilløb slukket for 30 år gammelt it-system: Ny løsning fra Netcompany i luften med succes, nedbrud og forlænget sagsbehandlingstid

Det mere end 30 år gamle dos-baserede Scanjour er nu fortid hos ATP. Nyt it-system til arbejdsskade-området fra Netcompany er i luften, men ikke helt uden problemer. "Havde du talt med mig for et par dage siden, havde der stort set kun været grønne lamper," siger Søren Ahrensberg, underdirektør hos ATP med ansvar for forretningsudvikling hos Arbejdsmarkedets Erhvervssikring.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Få indsigt i kæmpe it-projekt hos ATP, som nu er afsluttet
  • Detaljerne om det nye sagsbehandlingssystem, der erstatter 30 år gammelt dos-baseret it-løsning
  • Prisen for det nye it-system hos ATP
  • De startvanskeligheder, der har præget det nye it-syste,
1.263
6:30 min
For mere end 30 år siden i 1991 lanceredes det dos-baserede Scanjour version. P, der i nu mange år har været it-omdrejningspunktet for de omkring 50.000 sager om arbejdsskader, der hvert år skal vurderes.

Siden 2016, hvor ATP overtog ansvaret med sagsbehandling af arbejdsskader fra Arbejdsskadestyrelsen er der arbejdet på at få sendt det på pension.

Det er også forsøgt før under Arbejdsskadestyrelsen med projektet Proask, der efter seks år endte i en af de helt store offentlige it-skandaler.

Men nu skulle den være god nok.


CIO
Stort CIO-interview: Lemvigh-Müllers milliard-omsætning er blevet digital