Zoom præsenterer nyt logo, nye funktioner og ændrer navnet på chatfunktion: Vil konkurrere hårdere med Teams og Slack

For at sætte mere fokus på andet end sine videofunktioner har Zoom introduceret et nyt logo og et andet navn til sin chatfunktion.

Artikel top billede

(Foto: Charles Deluvio)

Kommunikationsplatformen Zoom har afsløret et nyt logo, som bedre viser de mange funktioner, Zoom dækker over. Dertil kommer der en række produktopdateringer og en omdøbning af chatfunktionen.

Det skriver Zoom i en meddelelse.

”Det, der begyndte som en videomøde-app, flyttede hurtigt ind i broadcast-webinarer, forbundne mødelokaler og mere, og den fortsætter med at udvikle sig og udvides. Nu kan du bruge Zoom til at forbinde teams til og fra video, genskabe dine arbejdsområder, engagere nye målgrupper, glæde dine kunder og bygge nye innovationer,” skriver Janine Pelosi, CMO hos Zoom i meddelelsen.

I det nye logo repræsenterer hvert ’O’ en forskellig funktion i Zooms platform.
Se logo'et her:

Derudover skifter Zoom Chat navn til Zoom Team Chat, og navneskiftet kommer med en række opgraderinger.

”I dag omdøber vi det officielt til Zoom Team Chat, for at indvarsle fremtiden for vedvarende beskeder og yderligere forbedre teamwork og samarbejde. Vi har allerede foretaget betydelige investeringer i Zoom Team Chats muligheder, og vi vil løfte sløret for endnu flere forbedringer senere på måneden,” skriver Janine Pelosi.

Zoom skriver, at Team Chat Team Chat samler beskeder, fildeling, tredjepartsintegrationer med andre tjenester, video, stemme og whiteboard på ét sted. Inklusive deling af mødechat i Team chat.

"Teamchat rækker ud over onlinemeddelelser. Det er en kraftfuld samarbejdshub, der udnytter 1:1 og gruppechat samt kanaler til at integrere arbejdsstrømme, holde projekter på sporet og forbinde interessenter," skriver Janine Pelosi.

Konkurrence

Integrationen af tredjepartsprogrammer er et led i Zooms strategi om at konkurrere med andre platforme i et åbent marked, har Ole Mygind, der er salgschef for Zoom i Norden og Benelux, tidligere sagt til Computerworld.

”Vi har en strategi om, at hvis vi gør det nemt for brugere at benytte vores platform, så bliver folk også tiltrukket af den. Samtidig er det en meget åben platform. Der er et hav af applikationer, som er integreret ind i Zoom,” sagde Ole Mygind til Computerworld og fortsætter:

”Vi er jo ikke den eneste, der leverer kommunikationsplatforme, så det, vi gør, er at sørge for, at det bliver nemt at få et Zoom-møde ind i de platforme og omvendt, så vi understøtter, hvad det er brugeren benytter, og så tænker vi, at hvis vi leverer den bedste oplevelse, så vil brugerne trække mod vores platform.”

Event: Cyber Security Festival 2025

Sikkerhed | København

Mød Danmarks skrappeste it-sikkerhedseksperter og bliv klar til at planlægge og eksekvere en operationel og effektiv cybersikkerhedsstrategi, når vi åbner dørene for +1.200 it-professionelle. Du kan glæde dig til oplæg fra mere end 50 talere og møde mere end 30 leverandører over to dage.

4. & 5. november 2025 | Gratis deltagelse

KMD A/S

DevOps Engineer

Københavnsområdet

KMD A/S

SAP Arkitekt

Københavnsområdet

Netcompany A/S

Data Management Consultant

Midtjylland

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 1. september 2025 ansat Caroline Harkjær Bach som Business Controller ved netIP's kontor i Thisted. Hun er uddannet med en kandidat i erhvervsøkonomi med speciale i organisation, strategi og ledelse. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S