Artikel top billede

(Foto: Charles Deluvio)

Zoom præsenterer nyt logo, nye funktioner og ændrer navnet på chatfunktion: Vil konkurrere hårdere med Teams og Slack

For at sætte mere fokus på andet end sine videofunktioner har Zoom introduceret et nyt logo og et andet navn til sin chatfunktion.

Kommunikationsplatformen Zoom har afsløret et nyt logo, som bedre viser de mange funktioner, Zoom dækker over. Dertil kommer der en række produktopdateringer og en omdøbning af chatfunktionen.

Det skriver Zoom i en meddelelse.

”Det, der begyndte som en videomøde-app, flyttede hurtigt ind i broadcast-webinarer, forbundne mødelokaler og mere, og den fortsætter med at udvikle sig og udvides. Nu kan du bruge Zoom til at forbinde teams til og fra video, genskabe dine arbejdsområder, engagere nye målgrupper, glæde dine kunder og bygge nye innovationer,” skriver Janine Pelosi, CMO hos Zoom i meddelelsen.

I det nye logo repræsenterer hvert ’O’ en forskellig funktion i Zooms platform.
Se logo'et her:

Derudover skifter Zoom Chat navn til Zoom Team Chat, og navneskiftet kommer med en række opgraderinger.

”I dag omdøber vi det officielt til Zoom Team Chat, for at indvarsle fremtiden for vedvarende beskeder og yderligere forbedre teamwork og samarbejde. Vi har allerede foretaget betydelige investeringer i Zoom Team Chats muligheder, og vi vil løfte sløret for endnu flere forbedringer senere på måneden,” skriver Janine Pelosi.

Zoom skriver, at Team Chat Team Chat samler beskeder, fildeling, tredjepartsintegrationer med andre tjenester, video, stemme og whiteboard på ét sted. Inklusive deling af mødechat i Team chat.

"Teamchat rækker ud over onlinemeddelelser. Det er en kraftfuld samarbejdshub, der udnytter 1:1 og gruppechat samt kanaler til at integrere arbejdsstrømme, holde projekter på sporet og forbinde interessenter," skriver Janine Pelosi.

Konkurrence

Integrationen af tredjepartsprogrammer er et led i Zooms strategi om at konkurrere med andre platforme i et åbent marked, har Ole Mygind, der er salgschef for Zoom i Norden og Benelux, tidligere sagt til Computerworld.

”Vi har en strategi om, at hvis vi gør det nemt for brugere at benytte vores platform, så bliver folk også tiltrukket af den. Samtidig er det en meget åben platform. Der er et hav af applikationer, som er integreret ind i Zoom,” sagde Ole Mygind til Computerworld og fortsætter:

”Vi er jo ikke den eneste, der leverer kommunikationsplatforme, så det, vi gør, er at sørge for, at det bliver nemt at få et Zoom-møde ind i de platforme og omvendt, så vi understøtter, hvad det er brugeren benytter, og så tænker vi, at hvis vi leverer den bedste oplevelse, så vil brugerne trække mod vores platform.”




CIO
Stort CIO-interview: Lemvigh-Müllers milliard-omsætning er blevet digital