Artikel top billede

(Foto: Unsplash / Marten Bjork)

Reklamegigant advarer: At annoncere på Twitter er med ’høj risiko’

Reklame-giganten bag kampagner fra blandt andet Google, Nestle og Coca Cola anser nu Twitter som et risikofyldt foretagende.

En af klodens ledende annoncører, GroupM fra klodens største reklame-gruppe WPP, er begyndt at orientere sin kunder om, at markedsføring på Twitter indebærer en ’høj risiko’.

Gruppen håndterer højt profilerede kunder som Google, Coca Cola, Mars, L’Oreal, Bayer, Nestle og Unilever.

Meldingen kommer efter at to øvrige annonce-giganter, IPG og Omicron, har anbefalet sine kunder til at indstille annoncering på det sociale nyhedsmedie. Det skriver tech-mediet The Verge.

Anbefalingerne kommer efter overtagelsen af Elon Musk har sendt tjenesten ud i en kaotisk periode, med blandt andet massefyringer og masseopsigelser, fejlslagen lancering af en abonnementsmodel og svigtende moderation på platformen.

I følge reklamegiganten vil GroupM se følgende tiltag på platformen, før risikomærkningen fjernes:

  • Retur til ’baseline NSFW’ niveau
  • Nyt it-sikkerheds-, tillids-, privatlivssikring samt sikkerheds-ledelse
  • Oprettelse af interne guidelines
  • Gennemsigtighed vedrørende planer der kan påvirke bruger og brand-sikkerhed.
  • Forpligtelse til moderation af indhold og evne til at håndhæve platformens regler.
En indstilling af annoncering fra klodens største annoncører vil være en streg regning for Elon Musks Twitter, som siden overtagelsen har styrtblødt penge. Ifølge Elon Musk selv, mister virksomheden fire millioner dollar om dagen, svarende til knap halvanden milliard årligt.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Hybrid, on-premise eller public cloud. Bliv klogere på fremtidens datacenter

Vi dykker ned i, hvordan du finder den perfekte pasform for netop din virksomhed. Vi ser på, hvordan du kan imødekomme jeres behov for fleksibilitet og hurtig udvikling, samtidig med at håndtere udfordringerne ved cloud-tjenester.

29. februar 2024 | Læs mere


Faldgruber og forberedelser når du skal implementere Dynamics 365 FO

På dette webinar stiller vir skarpt på overvejelser, forberedelser, forretning og faldgruber, så din virksomhed får det bedste udgangspunkt for jeres Dynamics 365-implementering. Du bliver også klogere på at håndtere master data, som er et af de absolut vigtigste områder i ethvert ERP-projekt, og på hvorfor Dynamics 365 FO er en del af et samlet cloud-transformationsprojekt.

29. februar 2024 | Læs mere


Ubrydelig? Kan en smadret storage array stadig levere dine data?

En ting er at læse og høre om, hvor robuste og højt tilgængelige Hitachis storage array lagringssystemer er - men noget andet er oplevelsen af det, når du live kan se, hvordan de ødelægger deres system. Se derfor med, når vi fysisk ødelægger en storage array - og derefter tester om den stadig vil kunne levere dine data.

06. marts 2024 | Læs mere