Social networking har længe været en gratis kategori på internettet, men inden længe begynder det verdensomspændende netværk Linkedin at opkræve godt 500 kroner hos arbejdsgivere for hver stilling, de slår op på Linkedin. Det skriver Cnet.
Netværk med fokus på det sociale har længe været på udkig efter en acceptabel måde at opnå en omsætning på.
Sites som Friendster, der koordinerer bekendte og venner (13 millioner i øjeblikket), har hidtil afholdt sig fra at opkræve nogen form for gebyrer af frygt for at støde de mange mennesker fra sig, der giver netværket værdi.
Annoncer alene
Sitet baserer sig på annoncer alene og har ifølge Cnet ingen planer om at begynde at blande brugerbetaling ind i forretningen.
Linkedin, der har to millioner medlemmer, introducerer Linkedin jobs, der gør det muligt for arbejdssøgende at scanne stillingerne og få oplysninger om den pågældende virksomhed.
Linked hævder at have 300.000 stillinger online og forventer at runde en million til sommer.
Blandt konkurrenterne er sites som Ryze og Flickr, der begge på forskellige områder også opkræver gebyrer.