Callcenter overtager Visma-direktør

Kim Toft Madsen, der hidtil har været administrerende direktør for softwareforhandleren Visma, skifter til en ny stilling som chef for et af Nordens største callcentre - Excellent. Planen er at forvandle et mindre underskud i virksomheden til overskud i år.

Callcenteret Excellent har hentet Kim Toft Madsen fra softwareleverandøren Visma som ny administrerende direktør i Danmark.

På trods af, at det store callcenter har mere end 500 medarbejdere siddende i Danmark til at håndtere enhver form for kundesalg og -service, giver forretningen underskud og vokser ikke som planlagt.

? Det er derfor jeg blev opfordret til at søge stillingen som administrerende direktør, siger Kim Toft Madsen.

Han understreger, at han "ikke går fra Visma", og at Visma, der leverer virksomhedssystemer, "faktisk kører meget fornuftigt".

Fordoblet på to år

? I Visma fordoblede jeg omsætningen på to år, og selvom jeg ikke har planer om at fordoble omsætningen i Excellent, så skal den øges betragteligt. I hvert fald skal det nuværende underskud forvandles til overskud allerede i år, siger Kim Toft Madsen.

Han vil først om et par uger komme med konkrete udmeldinger om forventningerne til vækst i omsætningen.

Sidste efterår sagde den svenske koncernchef, Arne Weinz, til Computerworld Online, at han i 2005 forventer et underskud på to til tre millioner kroner i den danske afdeling af Excellent.

Kim Toft Madsen er også trådt ind i koncernledelsen og er derfor hver fredag i Stockholm til møde i den øverste ledelse i Excellent.

For ringe vækst

Den hidtidige direktør for Excellent, Søren Schlüter, forlod virksomheden i oktober sidste år efter fire et halvt år på posten.

En del af baggrunden for Søren Schlüters afgang og Kim Toft Madsens tiltrædelse er, at Excellents store ambitioner om vækst i Danmark ikke er blevet opfyldt.

? Da jeg var direktør i Telenor havde jeg også ansvaret for Telenors callcenter Eurocom Teleservice med 150 ansatte, så det er ikke ukendt land, jeg bevæger mig ind i, siger Kim Toft Madsen.

Hele den nordiske callcenter-koncern omsætter for omkring 400 millioner kroner. Et tal, som den forventer at fordoble inden udgangen af 2006.

Koncernchef i Excellent var indtil for nylig Arne Weinz, men han blev ramt hårdt, da en stribe af hans nærmeste forsvandt i forbindelse med den voldsomme oversvømmelse i Østasien.

I dag har Arne Weinz trukket sig fra posten som koncernchef, som midlertidigt er overtaget af Excellents økonomidirektør Johan Holm.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere