Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Morgen-briefing: Dansk Satellit opsendt / Google-bureau får ny direktør / It-selskab rykker ind på ERP-markedet / Kunders dårlige oplevelser på nettet koster webshops kassen

Morgen-briefing: Dansk Satellit opsendt / Google-bureau får ny direktør / It-selskab rykker ind på ERP-markedet / Kunders dårlige oplevelser på nettet koster webshops kassen

Godmorgen og velkommen til onsdagens morgenbriefing.

I dag kan du læse om en opsendelse af en dansk satellit, et ledelsesskift, et opkøb og e-handelsvirksomheders problemer med dårligt design.

Nyhederne er bragt af Kristoffer Ingemand.

God fornøjelse.

Dansk Satellit opsendt

3. januar blev den første kommercielle, danske satellit sendt afsted via en Spacex-rakket. Bag satellitten står den nordjyske selskab Sternula i samarbejde med Aalborg Universitet, DMI samt en række danske virksomheder.

Opsendelsen skete klokken 15:56. Formålet er at sende flere satellitter op for at kunne opgradere skibs-kommunikationssystemet AIS (Automatic Identification System) til det nye AIS 2.0, skriver Videnskab.dk.

Google-bureau får ny direktør

Det danske Google Marketing-bureau Lazzaweb har fra 1. januar 2023 ændret i ledelsen.

De fremgår af en pressemeddelelse.

Stifter og CEO, Patrik Lazzarotto, fremadrettet være bestyrelsesformand.

Desuden udpeges Jimmi Pedersen som ny COO og Victor Lind som ny CSO, mens Nikolaj Bæk fortsat indtager rollen som CMO.

It-selskab rykker ind på ERP-markedet

It-virksomheden Microdata købte 20. december selskabet Addvision. Med det opkøb udvider Microdata sin produkt- og serviceportefølje til at inkludere services indenfor Microsoft ERP-løsningerne Microsoft C5, Microsoft NAV og Business Central.

Det skriver selskabet i en pressemeddelelse.

”Ambitionen for Microdata er at opbygge en IT-Outsourcing virksomhed, som kunderne har den største tillid til,” udtaler selskabets direktør, André Ditz Dommer, i meddelelsen.

Kunders dårlige oplevelser på nettet koster webshops kassen

En undersøgelse fra Storyblok med 6.000 respondenter viser, at 60 procent har opgivet køb på webshops på grund af dårlig brugeroplevelse på hjemmesiden.

Det fremgår af en pressemeddelelse fra Storyblok.

Ifølge undersøgelsen opgiver en forbruger opgiver i gennemsnit fem køb om året på grund af dårligt design på webshops.