Artikel top billede

(Foto: Dima Solomin/Unsplash)

Et kæmpe slag til tech-giganten: Metas annoncemodel bliver ulovlig – og selskabet får stor GDPR-bøde

Meta, som ejer Facebook, Instagram og Whatsapp har fået sin reklamepraksis kendt ulovlig under EU-lov. Meta skal nu ændre sin praksis.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs om afgørelsen, der erklærer Metas annoncemodel i strid med GDPR.
  • Metas reaktion.
  • Max Schrems forventninger til forløbet fra nu af.
  • Størrelsen på bøderne.
955
5 min
Meta har fået et gigantisk slag mod sin forretningsmodel. Selskabet bag Instagram og Facebook har fået sin reklamemodel, hvor brugere automatisk giver samtykke til personificerede reklamer ved godkendelse til at bruge tjenesterne gjort ulovlig af EU.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Microsoft klar med nye løfter og særlige produkter til Europa: Se de nye cloud-løsninger og en række særligt udvalgte partnere

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Tre vigtige nedslagspunkter fra Folkemødet: To store temaer overskyggede alt andet

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Står tilbage med regningen: Itm8 taber klagesag over million-kontrakt til Atea med et brag

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Banedanmark udskyder igen kæmpe SAP-projekt efter problemer: Bliver mere end to år forsinket

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Mens andre fravælger amerikanske cloudtjenester, er MobilePay rykket til Microsoft Azure: "Geopolitik er først nu blevet top of mind"