Artikel top billede

(Foto: Dima Solomin/Unsplash)

Et kæmpe slag til tech-giganten: Metas annoncemodel bliver ulovlig – og selskabet får stor GDPR-bøde

Meta, som ejer Facebook, Instagram og Whatsapp har fået sin reklamepraksis kendt ulovlig under EU-lov. Meta skal nu ændre sin praksis.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs om afgørelsen, der erklærer Metas annoncemodel i strid med GDPR.
  • Metas reaktion.
  • Max Schrems forventninger til forløbet fra nu af.
  • Størrelsen på bøderne.
955
5 min
Meta har fået et gigantisk slag mod sin forretningsmodel. Selskabet bag Instagram og Facebook har fået sin reklamemodel, hvor brugere automatisk giver samtykke til personificerede reklamer ved godkendelse til at bruge tjenesterne gjort ulovlig af EU.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Forlanger svar på vigtige spørgsmål: Datatilsynet overvejer at åbne GDPR-sag om Rejsekort

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Sådan gik det til, da Vestas blev ramt af ødelæggende Lockbit-angreb - 500 servere kunne slet ikke patches

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Statens It-råd: Nyt statsligt løn-system er højrisiko-projekt - her er bekymringerne

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Itm8 rykker ind i Tyskland med opkøb af it-firma med 125 ansatte: Flere opkøb i Tyskland i kikkerten

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Nyt lønsystem på vej til 375.000 statsligt ansatte: Vil investere 650 millioner kroner i afløser til et af DXC’s evigheds-systemer