Samsung åbner for 'self-service': Nu kan du selv reparere selskabets toptelefoner

Samsung udvider sit self-service program til sine S22-smartphones

Artikel top billede

(Foto: Niels de Boissezon / Niels de Boissezon)

Samsung udvider nu sit self-service program, så selv selskabets nyeste og fineste smartphones kan repareres af brugerne selv.

Efter at have introduceret sit ’Self Repair’ program i USA i august 2022, udvider selskabet nu foretagendet, så selv selskabets nyeste S22 smartphones kan repareres og serviceres af brugerne selv.

Programmet vil inkludere Galaxy S22, Galaxy S22+ samt Galaxy S22 Ultra, skriver tech-mediet The Verge.

Det gør de ved at give adgang til komponenter og manualer til telefonerne, som dog fortsat vil kræve fingersnilde og en sikker hånd fra eventuelle amatørteknikere. At skifte USB-C porten på en Galaxy S telefon involverer eksempelvis 39 forskellige etaper, noterer mediet.

Samtidig er nøglekomponenter såsom batteriet bundet op til skærmen, hvorfor der følger en helt ny skærm med, når der skal skiftes et batteri. Komponentprisen lyder dog på overkommelige 166,99 dollar for en ny skærm og batteri til en S22 Ultra.

Derefter følger dog en proces i 60 etaper, før man kan begynde at samle mobilen sammen igen.

Samsungs self-service har siden sommeren 2022 tilbudt komponenter og servicemanualer- og vejledninger til selskabets Galaxy S21, S20 samt Tab S7 Plus serier.

Programmet er stiftet i samarbejde med reparationsspecialisterne fra iFixit.

Annonceindlæg fra Conscia

Få en hurtigere, billigere og mere sikker AI-rejse

Slip for uforudsigelige omkostninger i skyen og opnå fuld datakontrol med en AI-pod, der samler al nødvendig infrastruktur i dit eget datacenter.

En kaotisk verden kræver stærk cybersikkerhed, resiliens og digital suverænitet

Mød David Heinemeier, Flemming Splidsboel Hansen, Casper Klynge, Rasmus Knappe, Jens Myrup Pedersen og forfattere som fhv. jægersoldat Thomas Rathsack og adfærdsforsker Henrik Tingleff.

Computerworld afholder d. 4. og 5. november Cyber Security Festival i København - med fokus på sikkerhed, resiliens og digital suverænitet. Det er helt gratis - men reserver din plads allerede nu.

Hele programmet er online lige nu - og du kan reservere din gratis plads lige her - jeg håber vi ses! 

Lars Jacobsen

Chefredaktør på Computerworld

Se alle Lars's artikler her

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

Birthe Kamstrup

Norriq Danmark A/S

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

Burak Cavusoglu

Netip A/S