En stribe af sikkerhedsprodukter, der kan benyttes online er internetudbyderen Yahoos seneste forsøg på at holde på kunderne og matche konkurrenternes tilbud.
Yahoos tilbud kommer i samarbejde med telekommunikationsselskabet SBC og gælder indtil videre kun for Yahoos DSL-kunder (digital subscriber line) i USA.
Pakken indeholder antispyware og antivirus-værktøjer, en pop-up blocker, værktøjer til forældrekontrol og e-mail beskyttelse. Alt kan kontrolleres via et intregreret dashboard (instrumentpanel).
Voldsomme online-trusler
Tilbuddet er det seneste i rækken af tilbud om sikkerhedsprodukter, som bliver lanceret af internetudbyderne, der er under pres fra de stadig voldsommere online-trusler.
America Online (AOL) har sine egne sikkerhedsværkstøjer til bredbåndskunderne heriblandt en personlig firewall, antivirusbeskyttelse og værktøjer til forældrekontrol.
Tidligere på måneden annoncerede også Microsoft, at den forbereder et nyt sikkerhedsprodukt - Onecare - rettet mod Windows-pc'er.
I modsætning til Yahoo og SBC's tilbud bliver Onecare et abonnementsprodukt og altså ikke gratis.