Flere partnere skal hjælpe tyske SAP mod konkurrenten Oracle i kampen om de små og mellemstore virksomheder på det amerikanske marked. Det skriver Financial Times.
I dag offentliggør SAP på sin brugerkonference i Boston sine planer, der skal lokke forhandlere til med rabatter og hjælp til markedsføring. De nye partnere skal koncentrere sig om små og mellemstore virksomheder.
Herudover skrotter SAP også den årlige sum, som partnere hidtil har skullet betale for at sælge SAP's løsninger. Fremover skal de blot betale en gang for at blive forhandlere.
Også Oracle-rabat
SAP's initiativ kommer ifølge Financial Times to dage efter, at Oracle annoncerede en stærk vækst i salget til netop de små og mellemstore virksomheder efter introduktionen af en rabat til virksomheder, der køber licenser til mellem 10 og 50 brugere.
Hidtil har kampen mellem SAP og Oracle primært stået om de store koncerner, men her er salget sløjet af og samtidig koncentrerer de to softwarehuse så kampen om de mindre virksomheder.
Analytikere advarer i Financial Times om, at det kan blive en hård nød at knække for SAP og Oracle, der på markedet for små og mellemstore virksomheder møder veletablerede konkurrenter som eksempelvis Microsoft, Sage, Intuit og SSA.