Internetudbyderen AOL risikerer at blive skilt ud fra moderselskabet Time Warner og blive solgt, hvis ikke selskabets vækststrategi kaster resultatet af sig inden for en overskuelig fremtid. Det skriver Financial Times.
Det er Time Warners administrerende direktør, Richard Parsons, der åbner muligheden for at sælge AOL.
Gratis portal
En væsentlig del af AOL's vækstplan er lanceringen til sommer af en gratis portal, der skal omfatte en søgemaskine og andre funktioner, der hidtil har været forbeholdt betalende abonnenter.
Initiativet kommer ifølge Financial Times i et forsøg på at øge trafikken på sitet og kapre en større del af det hastigt voksende marked for online-reklamer.
? Hvis det ikke virker, så kommer du til at tænke på AOL på en anden måde, siger Richard Parsons ifølge Financial Times om end han understreger, at Time Warner står bag AOL, og at der ikke er umidddelbare planer om et salg.
Mange hovedpiner
Siden sammenlægningen med Time Warner i 2000 har AOL givet moderselskabet mange hovedpiner på trods af, at selskabet rapporterede en stigning i salget af onlineannoncer i første kvartal i år og fortsætter med at generere næsten seks milliarder kroner i indtægt om året.
På den anden side taber AOL brugere med stor hast. Alene i første kvartal i år faldt antallet af abonnenter med 549.000.