KMD køber Organisator af IBM

IBM sælger Organisator, der leverer it-løsninger til faglige organisationer og foreninger, til KMD for et større to-cifret millionbeløb. Organisators administrerende direktør Olav Holst fratræder. Købet er led i KMD's vækststrategi.

Kommunekæmpen KMD køber selskabet Organisator med 165 medarbejdere og en omsætning på omkring 165 millioner kroner af IBM.

IBM har tidligere forgæves søgt at sælge Organisator, og det var altså KMD, der nu bed på.

- Købet er et led i vores vækststrategi for markedet udenfor det kommunale segment, siger KMD's kommunikations- og marketingdirektør, Anders Rosbo.

Direktør fratræder
I forbindelse med overtagelsen fratræder Organisators administrerende direktør, Olav Holst. Han fortsætter sin karriere i IBM.

KMD's økonomidirektør, Johnny Rasmussen, overtager indtil videre tøjlerne og skal være med til at lave en forretningsplan for selskabet, oplyser Anders Rosbo.

Organisator er udsprunget af den tidligere fagbevægelsesejede virksomhed K-D Data, Mærsk Data købte til omkring 1999, og som ad den vej havnede hos IBM.

Organisator konkurrerer med Tietoenator om den dominerende position på market for it-løsninger til fagforeninger, arbejdsgiver- og interesseorganisationer. Selskabet sidder på godt en tredjedel af markedet mod Tietoenators knap en tredjedel.

Per Andersen, administrerende direktør i analyshuset IDC Nordic, har tidligere overfor Computerworld forudsagt, at IBM ville rydde op i de indkøbte selskaber. Han har tidligere sagt, at han finder Organisator og KMD en god konstellation.

Organisator fortsætter i KMD-koncernen under eget navn.


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
ED-Data A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Digital HowTo: Sikkerhedstrusler

Under corona-krisen er antallet af cybertrusler steget med 33 procent. Det er særligt phishing-angreb, som oversvømmer mange virksomheder i de her dage. Corona-virussen har skabt en ny mulighed for at lokke uopmærksomme internetbrugere til at klikke på inficerede links. Nogle virksomheder oplever at op mod halvdelen e-mails, der sendes til dem, kommer fra it-kriminelle.

19. august 2020 | Læs mere


Digital HowTo: ERP – få optimal udnyttelse af dine store mængder af værdifulde data i den digitale transformation

Få indblik i, hvordan alle virksomheder kan optimere deres kritiske processer og hvordan du realiserer det uforløste potentiale gennem denne procesoptimering. Du får indsigt i forretnings-processer, digital værdiskabelse og teknologi, der har hjulpet mange virksomheder på vej med deres digitale transformation.

20. august 2020 | Læs mere


Digital HowTo: Fremtidens It service management - optimer dit setup med de nyeste teknologier

Det er vigtigere end nogensinde at have styr på kerneopgaverne i virksomhedens it-drift. Fra monitorering af systemerne til udrulning af applikationer, håndtering af service desken og alle udfordringerne med it-sikkerheden. Kom og bliv klogere på mulighederne for automatisering og optimering med ITSM og den nyeste robotteknologi.

21. august 2020 | Læs mere






Premium
Derfor kan Apples dristige processor-revolution give Mac'en længeventet renæssance - men det kan også blive dødsstødet
ComputerViews: Gennem det seneste årti har Apples Macs stået i skyggen af iPhonen og iPaden, men beslutningen om at smide Intel på porten og udvikle sine egne chips kan få helt afgørende betydning for Macens fremtid.
Computerworld
Tidligere Intel-udvikler: Derfor besluttede Apple sig for at droppe Intel
Det har vakt opsigt, at Apple har besluttet at droppe sin mangeårige samarbejdspartner Intel som leverandør af chip til Mac. Årsagen var helt konkret, fortæller tidligere Intel-topudvikler.
White paper
Stor rapport kortægger: Sådan er kundernes forventninger til en moderne kundeservice
Kender du din målgruppes foretrukne kanal til annoncering, salg og kundeservice? Ved du om salg og kundeservice arbejder godt nok sammen? Og i hvilken grad lever du op til kundernes forventninger? De spørgsmål kan du finde svar på i dette whitepaper fra Zendesk, som via knapt 5.000 interviews og spørgeskemaer har kortlagt både kunder og customer experience-folks erfaring og forventninger til en god kundeoplevelse. Whitepaperet er derfor en oplagt og overskuelig målestok, for dig der arbejder med customer experience og vil benchmarke sin egen indsagt – eller til dig, der skal til at etablere en moderne kundeoplevelse og vil prioritere indsatsen korrekt.