Sortbørser bugner med Apples Vision Pro headset: Tager ågerpriser op til 10.000 dollar

En sortbørs af ildepassende Apple Vision Pro headset er dukket op.

Artikel top billede

(Foto: Apple PR)

Blot en uge efter lanceringen af Apples første Mixed Reality headset, Vision Pro, er der rift om Apples nye enhed.

Det har fået en sortbørs af tidligt indkøbte enheder til at dukke op, hvor flere sælger deres nyligt indkøbte headsets til priser mellem 4.000 og 10.000 dollar, skriver netmediet Toms Hardware.

For at undgå ågerpriserne skal der dog blot ventes i begrænset tid, da Apple alene melder om to til tre ugers leveringstid på den billigste enhed udstyret med 256 gigabyte lager ombord. Mediet skriver, at vælger man de dyrere udgaver med 512 gigabyte eller 1 terabyte kan disse udleveres med det samme i Apple Store butikkerne.

Apple Vision Pro bliver i første ombæring alene solgt på det amerikanske hjemmemarked, hvorfor flere af sortbørs-sælgerne tilbyder at sende enheden udenfor USA’s grænser.

Headsettet kræver ifølge Apple en minutiøs tilpasning, hvorfor man som køber skal indsende en ansigtscanning til Apple forud for bestilling, for at sikre et optimalt fit til ens ansigt.

Navnenyt fra it-Danmark

EG Danmark A/S har pr. 1. december 2025 ansat Søren Jermiin Olesen som Senior Product Manager. Han skal især beskæftige sig med finans- og debitorstyring i det offentlige med ansvar for økonomistyringssystemet EG ØS Indsigt. Han kommer fra en stilling som Product Manager hos KMD A/S. Han er uddannet Cand. oecon. Han har tidligere beskæftiget sig med økonomi bl.a. i Aarhus Kommune og været med til at udvikle NemØkonom før og efter salget til KMD. Nyt job

Søren Jermiin Olesen

EG Danmark A/S

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

Birthe Kamstrup

Norriq Danmark A/S