Pleo har mistet halvdelen af sin værdi på tre år

Pleo værdiansættes nu til 13,6 milliarder kroner, hvilket er hele 17,4 milliarder kroner mindre end i 2021.

Artikel top billede

(Foto: Pleo)

Den danske unicorn-virksomhed Pleo, der startede som en udfordrer til bankerne ved at tilbyde udgiftshåndtering for virksomheder, har siden stiftelsen i 2015 rejst 3,1 milliarder kroner.

Den største kapitalforhøjelse fandt sted i 2021, hvor selskabet rejste hele 1,6 milliarder kroner, hvilket dengang værdiansatte Pleo til hele 31 milliarder kroner.

Siden er værdiansættelsen dog faldet markant.

Det skriver Børsen på baggrund af et kvartalsregnskab fra den svenske storinvestor Kinnevik, der sidder på 14 procent af aktierne i Pleo.

Som en del af regnskabet værdiansætter Kinnevik de investeringer, som ikke er børsnoterede – heriblandt altså Pleo.

Og Kinnevik prissætter Pleo til en værdi på 13,6 milliarder kroner – hvilket er 20 procent under Kinneviks seneste værdiansættelse af selskabet og hele 17,4 milliarder kroner mindre end i 2021.

Den mindre værdiansættelse skyldes, at værdien hos Pleos børsnoterede konkurrenter også er faldet i samme periode.

Det er dog ikke umiddelbart noget, der bekymrer medstifter og CEO i Pleo, Jeppe Rindom:

"Mit og Pleos fokus er på profitabel og høj vækst samt at skabe gode kundeoplevelser. At sætte værdi på Pleo lader vi vores investorer om. Det har vi ikke fokus på i øjeblikket," siger han til Børsen.

Der er da også fuld fart på væksten i Pleo. I selskabets seneste regnskab for 2023 passerede selskabets omsætning en halv milliard kroner og lyder nu på 564 millioner kroner.

Selskabet har i 2023 også ansat 131 medarbejdere, så Pleo ifølge regnskabet nu tæller 842 ansatte.

Underskuddet halter dog fortsat efter med et minus på 390 millioner kroner – hvilket dog er en forbedring fra 2022, hvor underskuddet lød på hele 530 millioner kroner.

Annonceindlæg fra Deloitte

Danske CIO’ers evner i strategi og eksekvering er afgørende for succes med generativ AI

Ny rapport varsler risiko for, at vi i Norden sakker bagud på teknologier med de mest markante potentialer. CIO’erne bliver afgørende for succes.

Navnenyt fra it-Danmark

Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Christian Homann som Projektleder ved netIP's kontor i Thisted. Han kommer fra en stilling som Digitaliseringschef hos EUC Nordvest. Han er uddannet med en Cand.it og har en del års erfaring med projektledelse. Nyt job

Christian Homann

Netip A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil