Her er AI-løsningen, som Salesforce vil bygge fremtidens forretning på: Lige så stort som opfindelsen af internettet, mener selskabet

"For 30 år siden fik vi internettet. For 15 år siden oplevede vi endnu et moment med mobiltelefonen. Og i dag har vi et nyt moment sammen: Et AI-moment – Agentforce," fortæller en Salesforce-chef. Men hvad er storsatsningen Agentforce?

Artikel top billede

(Foto: Jakub Mosur / Maurice Ramirez)

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Agentforce er implementeret i Europas største lufthavn, Heathrow
  • "Den mest nøjagtige AI-agent i verden"
  • "Er jeg den eneste, der snart eksploderer, hvis jeg hører ordet AI eller agent én gang til?"
584
3 min
Agentforce er en gamechanger.

Agentforce vil revolutionere måden, virksomheder interagerer med deres kunder på.

Agentforce er et gennembrud.

Agentforce er årets ord på Salesforces årlige Dreamforce-konference i San Francisco, hvor Salesforce-topchefer, direktører og ledere nævner ordet så ofte og i så mange sammenhænge som muligt.

Men hvad er denne agent egentlig for noget? Er det blot endnu et AI-buzzword i et hav af værktøjer, der kan være svære at gennemskue, om de rent faktisk skaber værdi?

Ikke hvis vi spørger Adam Evans, SVP, AI Platform Cloud hos Salesforce, der åbner sin tale således:

"Der er ikke mange øjeblikke som dette. For 30 år siden fik vi internettet. For 15 år siden fik vi et nyt moment med mobiltelefonen. Og i dag har vi sammen et AI-moment: Agentforce."

Det er store ord, men Agentforce er også det, Salesforce kommer til at fokusere på det næste årti, lyder det.

Læses lige nu

    Annonceindlæg tema

    Forsvar & beredskab

    Cybersikkerhed, realtidsdata og robuste it-systemer er blevet fundamentet for moderne forsvar.

    BEC

    QA coordinator

    Region Sjælland

    Politiets Efterretningstjeneste

    Teknisk stærk senior IT-projektleder til PET

    Københavnsområdet

    Viborg Kommune

    Informationssikkerhedskonsulent

    Midtjylland

    Navnenyt fra it-Danmark

    Circle Of Bytes ApS har pr. 1. maj 2025 ansat Jeanette Kristiansen som Account Manager. Hun skal især beskæftige sig med at opbygge og styrke relationer til kunder og samarbejdspartnere, samt sikre det rette match mellem kunder og konsulenter. Nyt job

    Jeanette Kristiansen

    Circle Of Bytes ApS

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

    Henrik Thøgersen

    IT Confidence A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Huy Duc Nguyen som Developer ERP. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til at udvikle, bygge og skræddersy IT-løsninger, der skaber vækst og succes i vores kunders forretninger. Han kommer fra en stilling som Software Developer hos Navtilus. Han er uddannet i bioteknologi på Aalborg University. Nyt job

    Huy Duc Nguyen

    Norriq Danmark A/S