Watermark, der tidligere hed Lindhard, skærer endnu et produkt ud af produktporteføljen. Forrige år blev Baan udfaset, og nu er turen kommet til Oracle.
- Nu fokuserer vi på Axapta fra Microsoft Business Solutions, og Watermark Denmark kører fremover en ren Axapta-forretning, siger Kim Ottosen, direktør, Watermark Denmark, der er en aflægger i den hollandsk ejede Watermark-koncern.
Den strategi er en kovending fra firmaet, der tidligere fulgte en strategi om ikke kun at forhandle én leverandørs produkter.
Strategien virker
Tilsyneladende virker strategien. I hvert fald er forrige års resultat før skat på minus 16,4 millioner kroner blevet forbedret til minus 2,4 millioner kroner.
Egenkapitalen er med minus 8,6 millioner kroner mere end tabt. Ifølge regnskabsberetningen forventer Watermark Denmark, at moderselskabet retablerer aktiekapitalen i løbet af 2005.
- I første halvår sidste år fik vi et stort underskud på grund af et fastprisprojekt, som vi fik for lidt for, og samtidig omstrukturerede vi virksomheden gennemgribende. I andet halvår fik vi et stort solidt overskud, men det var altså ikke nok til at redde hele året, siger Kim Ottosen.
Watermark Denmark A/S | Årsregnskab | |
Millioner kroner | 2002 | 2001 |
Omsætning | 9,4 | 7,9 |
Bruttofortjeneste | 2,9 | 0,2 |
Resultat før skat | -2,4 | -16,4 |
Resultat | -2,4 | -16,4 |
Egenkapital | -8,6 | -6,7 |
Antal ansatte | 10 | 24 |
Fra daglig leder til direktør
Indtil januar i år var Kim Ottosen daglig leder og koncernens finansdirektør Erik Biekart havde titel af direktør i det danske selskab.
Nu er Kim Ottosen forfremmet til direktør, og Biekart nøjes med at være formand for den danske bestyrelse.
Kunderne er typisk danske datterselskaber af "store udenlandske virksomheder", men fælles for dem er, at de ifølge Kim Ottosen foretrækker at leve i hemmelighed. Han ser sig ikke i stand til at sætte navn på en eneste af Watermarks kunder i Danmark.
Direktøren vurderer fremtidsudsigterne som lyse og venter med sikkerhed at komme ud af 2005 med et overskud på bundlinien.