Kortholdere, der har modtaget et nyt Dankort, Visa/Dankort, Visa Electron eller Mastercard fra PBS i perioden fra 2. til 7. juli, kan have fået et kort, der ikke virker, når PIN-koden bruges.
Det skriver PBS i en pressemeddelelse.
Ifølge PBS er der opstået en softwarefejl i forbindelse med dannelsen af de kortdata, som skal til for at udstede nye betalingskort.
Fejlen er ifølge PBS nu rettet, men betyder, at en del af de 17.000 nye kort ikke virker, når der betales med brug af PIN-kode.
Tager op til en uge
? Der er sket en fejl hos PBS. Derfor anbefaler vi alle pengeinstitutter at gøre kortholdere opmærksomme på, at de kan have et kort, der ikke virker, udtaler Nils Hilbard, direktør for betalingskort i PBS.
Er man i tvivl om ens kort er fejl-behæftet eller ej, kan man kontakte enten sin bank eller PBS's kundeservice.
PBS forventer, at udskiftningen af et kort kan tage op til en uge.