Norlys-kunder har store problemer efter sammenlægning af it-systemer: Internet, tv og telefoni crasher i lange baner

En stor system-omlægning hos Norlys har ført til udfald hos mange Norlys-kunder. Norlys aner ikke, hvornår problemerne er løst.

Artikel top billede

(Foto: SE koncernen / Nikolai Tuborg)

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs om store problemer hos Norlys.
472
2:30 min
Mange Norlys-kunder har store problemer med internet-forbindelser og står uden adgang til tv og telefon, og det har ført til en sand klagestorm til selskabet.

De mange henvendelser har ført til meget lange svartider hos Norlys kunde-support, og det bidrager blot yderligere til kundernes utilfredshed.

Årsagen er en stor systemomlægning, som Norlys for tiden er ved at gennemføre.

Her flyttes selskabets kunder fra i dag fire forskellige kunde-systemer og syv fiber-netsystemer med forskellig opbygning over på et enkelt stort system.

Og det har vist sig at være en stor mundfuld for selskabet.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

Birthe Kamstrup

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S