Norlys-kunder har store problemer efter sammenlægning af it-systemer: Internet, tv og telefoni crasher i lange baner

En stor system-omlægning hos Norlys har ført til udfald hos mange Norlys-kunder. Norlys aner ikke, hvornår problemerne er løst.

Artikel top billede

(Foto: SE koncernen / Nikolai Tuborg)

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs om store problemer hos Norlys.
472
2:30 min
Mange Norlys-kunder har store problemer med internet-forbindelser og står uden adgang til tv og telefon, og det har ført til en sand klagestorm til selskabet.

De mange henvendelser har ført til meget lange svartider hos Norlys kunde-support, og det bidrager blot yderligere til kundernes utilfredshed.

Årsagen er en stor systemomlægning, som Norlys for tiden er ved at gennemføre.

Her flyttes selskabets kunder fra i dag fire forskellige kunde-systemer og syv fiber-netsystemer med forskellig opbygning over på et enkelt stort system.

Og det har vist sig at være en stor mundfuld for selskabet.

Event: Computerworld Summit 2026 - København

Digital transformation | København

Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 250 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i København viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

28. april 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse