Lunar slipper AI-assistenter løs i callcenteret: Så drastisk kan selskabet reducere antallet af support-folk

Lunar er i gang en omfattende satsning på AI, og i spidsen for det hele står Kåre Kjelstrøm, der har en fortid hos disruption-fænomenet Uber.

Artikel top billede
Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Få indblik hvordan Lunar bruger stemmestyret AI i sit callcenter
  • Få indblik i hvad Lunars CTO Kåre Kjellstrøm har lært af sin tid hos Uber
  • Bliv klogere på hvilke foranstaltninger og test-systemer Lunar har sat op for at undgå, at selskabets AI-assistenter begynder at hallucinere eller på andre måder overskrider deres beføjelser
1.571
8 min
I dag kan det næsten føles som om, at man har vundet i lotteriet, når man ringer op til et kundeservicenummer, og der er et levende menneske i den anden ende af røret

Og i fremtiden skal vi sandsynligvis forberede os på, at kundeservicen i endnu højere grad bliver overtaget af kunstig intelligens, og at der dermed bliver endnu længere mellem de menneskelige interaktioner.

En af de virksomheder, der i øjeblikket omfavner den automatiserede kundeservice, er den digitale danske udfordrerbank Lunar.

Her er man i fuld gang med at introducere en række kundeserviceassistenter baseret på kunstig intelligens, der kan vende op og ned på vores forståelse af kundeservice.

Annonceindlæg fra Computerworld

Danmark i den digitale frontlinje: Forsvaret skal genoprustes – også online

Danmark står i dag i en ny type konflikt – en, hvor grænsen mellem fysisk og digital krigsførelse for længst er udvisket.

En kaotisk verden kræver stærk cybersikkerhed, resiliens og digital suverænitet

Mød David Heinemeier, Flemming Splidsboel Hansen, Casper Klynge, Rasmus Knappe, Jens Myrup Pedersen og forfattere som fhv. jægersoldat Thomas Rathsack og adfærdsforsker Henrik Tingleff.

Computerworld afholder d. 4. og 5. november Cyber Security Festival i København - med fokus på sikkerhed, resiliens og digital suverænitet. Det er helt gratis - men reserver din plads allerede nu.

Hele programmet er online lige nu - og du kan reservere din gratis plads lige her - jeg håber vi ses! 

Lars Jacobsen

Chefredaktør på Computerworld

Se alle Lars's artikler her

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

Benjamin Terp

Netip A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S