Slut med at arbejde hjemme: Dell indfører skarp mødepligt på kontoret fem dage om ugen

Dell begrunder beslutningen med, at en 30 sekunders samtale ansigt til ansigt kan erstatte en e-mailudveksling, der ellers ville tage timer eller dage at udføre. Men selskaber risikerer at miste medarbejdere ved at indføre mødepligt.

Artikel top billede

(Foto: Dell/PR)

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Ingen dokumentation for øget effektivitet
  • Seniorer og specialister siger op hvis der indføres strenge fremmødekrav
  • Dansk it-headhunter: Fleksibilitet vægter højest hos ansatte
561
3 min
Medarbejdere i en af verdens største hardwaregiganter, Dell, har nu en lille måned til at vænne sig til at møde ind på kontoret fem dage om ugen.

Fra 3. marts afskaffer Dell Technologies nemlig sin hybridarbejdspolitik og kræver, at alle medarbejdere, der bor inden for en times kørsel fra et Dell-kontor, møder fysisk ind alle ugens dage.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Christian Homann som Projektleder ved netIP's kontor i Thisted. Han kommer fra en stilling som Digitaliseringschef hos EUC Nordvest. Han er uddannet med en Cand.it og har en del års erfaring med projektledelse. Nyt job

    Christian Homann

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S