TDC aktiverer filter mod børneporno

I dag aktiverer TDC et landsdækkende filter, som skal hjælpe med til at bekæmpe børneporno på internettet. Filteret, der blev annonceret i juli, er udviklet i samarbejde med Rigspolitiet og Red Barnet.

TDC har aktiveret et filter, der gør det sværere at finde internetadresser, der indeholder ulovligt børnepornografisk materiale.

Rigspolitiet vurderer adresserne og indholdet i samarbejde med Red Barnet, der på internationalt plan identificerer og indsamler oplysninger om, hvor der findes børneporno på nettet.

- Vi ser dette initiativ som et vigtigt skridt i bekæmpelsen af børnepornografisk materiale på internettet. Vi gør os ingen forestillinger om, at det vil fjerne problemet, men tror, at det vil have en præventiv virkning. Vi ser frem til, at alle udbydere af internetadgang vil tilslutte sig samarbejdet, så filtret kan blive så effektivt som muligt, udtaler, Jakob Scharf, politimester, Rigspolitiet.

TDC-filtret virker ved at blokere for adgangen til de relevante internetadresser.

I de senere år er der kommet stadig mere børnepornografisk materiale på internettet, og samtidig er trafikken på de ulovlige websteder steget.

I Norge blokerer et lignende internetfilter hver dag 10.000–12.000 forsøg på at få adgang til adresser med børneporno, og i Sverige er tallet 20.000–30.000.


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Få styr på dine kontrakter - også i årene efter de er blevet underskrevet

I en verden fyldt med kontrakter og aftaler er det afgørende, at du har styr på håndteringen af din organisations kontrakter - både de nye og de eksisterende. På dette seminar gennemgår vi nogle af de største risici og hvordan du minimerer dem. Der er mange penge at spare. Og stor mulighed for kraftig effektivisering.

23. maj 2019 | Læs mere


CXO roundtable: Sæt strategisk it-sikkerhed på dagsordenen

Eksklusivt roundtable: Hør hvordan DSBs Chief Information Security Officer arbejder med fremtidens it-trusler og strategisk it-sikkerhed - og vær med til at sætte fokus på strategisk it-sikkerhed, incident response, beredskabsplaner og business continuity blandt en udvalgt gruppe af digitale ledere fra danske virksomheder.

24. maj 2019 | Læs mere


FutureLegal

FutureLegal giver dig viden og inspiration til at imødegå fremtiden for juridiske ydelser.

28. maj 2019 | Læs mere






Premium
Knald eller fald? Det kommer Googles Huawei-forbud til at betyde for din smartphone
Eksisterende og kommende ejere af Huawei telefoner kan se frem til en del usikkerhed omkring Android- og Google-økosystemet på deres smartphones.
Computerworld
Google blokerer med omgående virkning for Huaweis brug af Android-licenser - se hvad det kommer til at betyde for dig
Google begrænser med omgående virkning kinesiske Huaweis brug af Android. Huawei vil ikke længere have adgang til tjenester fra Google.
CIO
Danske Joachim Ærtebjerg er med i toppen som CTO for Intel i EMEA - hør hans bud på it-udviklingen efter 25 år hos processor-giganten
Tech fra Toppen: Danske Joachim Ærtebjerg har arbejdet for Intel siden de lancerede Pentium-processoren i midten af 90´erne. I dag er han CTO for EMEA-området - og giver her sit bud på it-udviklingen.
Job & Karriere
"Vi var fem mennesker, der fik 400 millioner kroner, et lokale på 12 m2 og et stempel fra Undervisningsministeriet. Det kalder jeg mit første start-up. Det blev til IT-Universitetet. "
"Da jeg var færdig med PhD´en så var vi fem mennesker, der fik 400 millioner kroner, et lokale på 12 m2 og et stempel fra Undervisningsministeriet. Så skulle vi bare have et nyt universitet op og køre på seks måneder. Det kalder jeg mit første start-up. Det blev til IT-Universitetet."
White paper
5 ting vi lærte da vi byggede en chatbot til kundesupport
Gennembrud med AI, machine learning og voice recognition, har gjort det muligt at lave virkelighedstro ”menneske til maskine” interaktioner via chatbots. Hos firmaet Cirklum har de for ganske nyligt startet rejsen med at bygge en chatbot, til et firma med over 15 millioner aktive brugere, og hvis vi leger med tanken om at hver eneste af de brugere stillede bare ét spørgsmål, så skulle der som minimum forberedes 15 millioner svar, som er klar til at blive sendt med det samme. Det behøver vi vist ikke nævne er rigtig mange. Den læring der er kommet ud af det lille eksperiment, har vi samlet i dette white paper, så du kan være bedst muligt forberedt til at lancere en chatbot. Hvis du og dit firma allerede har en, så kan du måske blive inspireret til at forbedre jeres. God læselyst!