Sidste sommer gik hardwareforhandleren Blue Line konkurs, men er nu, et år senere, tilbage på benene med millionoverskud.
- Vores strategi med at satse på partnerskaber har vist sig at være helt rigtig, siger Niels Pedersen, direktør, Blue Line.
Han har indgået tre partnerskaber, men vil ikke sætte navne på endnu.
Blue Line sælger såkaldt industriel hardware, som er computere og komponenter, der er skabt til at overleve i hårde produktionsmiljøer fra stålværker til olieplatforme.
Som eksempel nævner Niels Pedersen et vejr- og slagbestandigt display til montering på skibe:
Kunderne er typisk producenter af apparater og maskiner og systemleverandører, som selv skal bruge komponenter, der kan noget specielt eller er særligt hårdføre.
Godt tilfreds
Blue Line vil ikke oplyse omsætning, men budgetterede sidste år med 17 millioner kroner i omsætning. I regnskabsåret 2004/05 blev bruttofortjenesten 5,6 millioner kroner, resultat før skat 2,2 millioner, mens overskuddet nåede op på 1,6 millioner kroner.
- Jeg er meget tilfreds med at kunne præsentere et godt resultat allerede i første regnskabsår, siger Niels Pedersen.
Kunderne omfatter blandt andre General Electric Healthcare, Forsvaret og den internationale producent af køle- og varmesystemer, York.
Blue Lines direktør forventer at ansætte tre mand udover de 10, der allerede arbejder i virksomheden. Det sammen med en øget markedsføring betyder, at direktøren ikke forventer at forbedre resultatet i indeværende regnskabsår.