Orlando, Florida: Med en af de hidtil største enkeltsatsninger stod det danske Lotus Notes-hus ITF i en helt central rolle ved dette års Lotusphere i Orlando, Florida.
Som en af hovedsponsorerne var ITF trådt til med et ikke oplyst beløb.
- Det er ikke interessant at sige, hvor mange penge vi bruger på det her, men det koster. Jeg synes, det er vigtigere at fokusere på, hvad vi får ud af det. Men det er da rart, at ITF kan gøre dette i år for tjente penge og ikke for lånte penge, siger administrerende direktør i ITF Stein Bagger.
Skal skabe opmærksomhed
Formålet med satsningen er ifølge ITF-direktøren at skabe
opmærksomhed både blandt partnere og blandt kunder.
Og ifølge Stein Bagger er målsætningen allerede nået på den første konferencedag.
- Når vi ser på, hvor mange kontakter og leads, vi har fået
på en formiddag, så ville det have taget os år, at nå det samme resultat, siger han.
Når interessen for ITF er så stor, skyldes det ikke mindst, at IBM sidste år købte softwarevirksomheden Bowstreet, der har udviklet et integrationsprodukt til opbygning af portaler.
Et produkt som ITF har haft en OEM-aftale om i to år.
Førende på Bowstreet
- I Europa er vi ubestridt førende på Bowstreet-kompetencer. Da vi indgik aftalen med Bowstreet, var selskabet ikke så kendt og udbredt, så vi har fået et forspring. Det er svært at sige noget om, præcist hvad det
kommer til at betyde for os, for det handler også om, hvor meget IBM vil gå ind i det her. Men uanset hvad, så vil det komme til at betyde noget, at det nu er IBM med sin størrelse og globale position, der går ud med produktet, siger Stein Bagger.
Han vil ikke opstille konkrete forventninger til, hvor stor indflydelse det vil få for ITF - men oplyser dog, at både omsætning og bundlinje forventes at blive to- eller tredoblet, og at de lige under 100 mennesker, der i øjeblikket arbejder i ITF, sandsynligvis vil få 50-100 nye
kolleger.
Dertil kommer en fordobling af antallet af udviklere
i det indiske datterselskab i Delhi fra 50 til 100.
1,3 millioner brugere ITF var gennem en turbulent tid, da virksomheden hed ITFactory.
Den kollapsede sammen med Michael Mathiesens 2M-konglomerat, men med frisk kapital fra blandt andre komikeren Finn Nørbygaard og med den tidligere CSC- direktør Asger Jensby i bestyrelsen, er der kommet
ny gang i forretningen og tillid til produktets overlevelse.
- Først og fremmest er der 1,3 millioner brugere af vores løsninger. Det er - selv inden for Lotus - ikke noget lille
tal, så det har været med til, at vi nu er på vej videre.
Og det går virkelig stærkt, siger Stein Bagger.
Dedikeret partnerstrategi
ITF har bevaret en dedikeret partnerstrategi og forventer at
kunne øge antallet af partnere med mellem 400 og 600. Først og fremmest i Europa, men også i USA og Asien.
- Vi vil først og fremmest gerne stå bredere på de markeder, som vi allerede er på, siger Stein Bagge.