CRM-hus: Vi fordobler på to år

CRM-huset SuperOffice Danmark voksede 12 procent sidste år og 25 procent i første kvartal i år. Målet er at øge omsætningen til det dobbelte på to år ved hjælp af flere partnere og større kunder.

SuperOffice Danmark, der leverer CRM-løsninger (Customer Relationship Management), har sat et aggressivt vækst-skib i søen, og det har allerede sejlet de første kaperladninger hjem.

- Jeg blev ansat til at skabe vækst og lancerede derfor, da jeg trådte til sidste efterår, en strategi, der aggressivt går efter at skabe vækst, siger Jan Lomholdt, administrerende direktør, SuperOffice.

Strategien går ud på at bygge partnerkanalen op med et nyt miks af partnere og gerne flere af de helt store som eksempelvis IBM.

- Derudover skal vi have flere større kunder. Vi går op i markedet, og hvor vi tidligere fokuserede på at løsninger med 25-50 brugere, så går vi nu efter løsninger med fra 25 og helt op til 500 brugere, siger SuperOffice-direktøren.

20 procent i år

Hidtil er omkring fem procent af omsætningen kommet hjem gennem partnerne, men allerede i første kvartal i år er den andel steget til 10 procent.

- Målet er, at vi skal have 20 procent af omsætningen hjem gennem partnerkanalen inden årets udgang, siger Jan Lomholdt.

Han blev sidste efterår citeret for, at SuperOffice skal fordoble omsætningen i løbet af to år, og den udtalelse tager han ikke afstand fra, selv om han ikke vil kommentere den yderligere for ikke at komme i klemme i de børsetiske regler.

I første kvartal i år omsatte den norske CRM-leverandør for 8,2 millioner kroner i Danmark, hvilket er en fremgang på 25 procent i forhold til første kvartal sidste år.

Kunden en forhindring

Blandt konkurrenterne tæller SuperOffice, Siebel, Microsoft CRM og Salesforce.com, men faktisk er kunderne selv ofte en alvorlig hindring.

- Det handler om den mentale parathed. Når det kommer til stykket, er kunderne ofte modvillige overfor at sætte strøm til salgsprocessen, forklarer Jan Lomholdt.

SuperOffice hev sidste år en såkaldt OEM-aftale hjem med Bilinfo, der leverer software-løsninger til mere end 2.100 bilforhandlere. Selskabet tog SuperOffice med produktpaletten i en skræddersyet løsning til autobranchen og lægger selv navn til CRM-systemet, der henter data direkte i Bilinfos nuværende kundesystem.

- Vi har tre andre sådanne OEM-aftaler meget tæt på underskrift, siger Jan Lomholdt.

OEM-forretningsmodellen adskiller sig ved, at brugerne betaler en slags løbende leje for adgang til systemet og ikke en licens ved erhvervelsen.

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    It-løsninger | Aarhus C

    Få fuldt udbytte af din Microsoft Dynamics 365 FO løsning

    Få inspiration fra spændende cases og viden om de tendenser, der giver dig helt nye muligheder for at optimere forretningen med Dynamics 365 FO.

    Jura | København Ø

    Compliance Day 2025

    Få de nyeste indsigter fra eksperter om, hvordan du navigerer i et komplekst compliance-landskab, når vi samler viden om alt fra NIS2, AI Act, CRA, DORA til GDPR og SCHREMS2.

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Sektionschef til løsningsarkitektur ved Cyberdivisionen

    Københavnsområdet

    KMD A/S

    Konsulent til NemØkonomi

    Midtjylland

    Politi

    It-arkitekter til Rigspolitiet

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Iver har pr. 1. september 2025 ansat Marie Windekilde som Head of Cybersecurity Advisory. Hun skal især beskæftige sig med ledelse af konsulenter inden for cybersikkerhed. Hun kommer fra en stilling som Chief of Branch hos Forsvarets Efterretningstjeneste. Hun har tidligere beskæftiget sig med sikkerhed i forsvaret i mange år. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job