Ford og General Motors med iPods i nye biler

Bilen er kommet et skridt nærmere den dag, hvor den bliver et rullende underholdnings-center. Apples populære musikafspiller iPod skal integreres med nye bilmodeller fra giganterne General Motors og Ford.

Bil-producenterne General Motors og Ford vil med en ny aftale med Apple integrere iPod-musikafspilleren fra Apple Computer i nye bilmodeller.

Den nye aftale forventes yderligere at styrke Apples dominerende rolle på markedet for bærbare musikafspillere, skiver avisen Baltimore Sun

Det er tanken, at den bærbare musikafspiller skal smelte sammen med musikanlæg i kommende modeller fra Ford og General Motors.

Sidstnævnte står blandt andet bag bilmærkerne Buick, Cadillac, Chevrolet og Hummer.

Rullende underholdning

Med iPod-mulighederne tager bilen endnu et skridt på vejen mod at blive et rullende underholdningscenter med eksempelvis dvd-afspillere og satellit-radio.

General Motors satser i første omgang på en iPod-adapter, der vil komme på markedet til til Chevrolet-modeller i løbet af 2007.

Hos Ford vil halvdelen af alle selskabets modeller i 2007 have en indgang til iPod, men det vil også være muligt at koble andre bærbare-musikafspillere til bilernes anlæg.

På længere sigt vil Ford gøre det muligt i endnu højre grad at integrere iPod-afspillere i bilerne.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra DE-CIX

    Hæver barren for det moderne netværk, mens den digitale transformation accelererer

    Uanset deres størrelse, formål eller branche udvikler virksomheder over hele verden sig mod en mere digital arbejdsform.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S