Arrownet taber halv million i Landsretten

Landsretten har givet Arrownet et vink med en vognstang om, at selskabet skal betale en halv million kroner til Salgskontoret efter en gammel handelsstrid. Arrownet er dybt uenig, men betaler.

I november 2003 overtog Arrownet (A+) teleselskabet TelecomPlus fra Salgskontoret, men de to parter blev hurtigt uenige om en stribe forhold i forbindelse med handlen.

- Forholdene var langt fra som angivet i salgsaftalen. Der var et syndigt rod i TelecomPlus, og gælden var langt større end opgivet af sælger, fortæller Henrik Lind, administrerende direktør, Arrownet.

Prisen for selskabet blev ikke offentliggjort, men uenigheden drejer sig om et beløb på en halv million kroner.

Helt enkelt

Omvendt mener direktør hos sælgeren, Ivan Christensen, at stridspunktet er meget enkelt.

- Grundlæggende var det prisen for selskabet, der var uenighed om. Skulle der falde en halv million kroner ekstra efter fire måneder, eller skulle der ikke. Salgsaftalen var unødig kringlet, og det var nok også en del af årsagen til, at vi endte i retten, siger Ivan Christensen.

I Byretten fik Arrownet medhold i, at den halve million ikke skulle falde.

Anket til Landsretten

Den afgørelse blev anket til Landsretten, hvor Salgskontoret fik medhold i, at den halve million skal betales.

- Efter min mening kunne den sag have vippet til begge sider. Nu gik afgørelsen os i mod, og det tager vi til efterretning og betaler, siger Henrik Lind.

Han tilføjer, at Arrownet bestemt ikke har fortrudt købet af TelecomPlus, der i dag er indlemmet i Arrownet som A+ Telecom.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere