Artikel top billede

Kenneth Sverker Nilsson skal stå i spidsen for den nordiske ekspansion.

Dansk it-reparatørkæmpe indleder nordisk togt

Danmark er blevet for lille for ServiceGruppen, der nu indleder et nordisk erobringstogt via datterselskaber i Sverige, Norge og Finland.

Den danske it-reparatør og servicevirksomhed ServiceGruppen går på jagt efter nye kunder uden for landets grænser og bliver en nordisk koncern med etableringen af datterselskaber i Sverige, Norge og Finland.

Den nordiske ekspansion kommer i kølvandet på en række strategiske tiltag, som har forandret ServiceGruppen.

Selskabet var tidligere mest kendt for at være stedet, hvor store hardwareproducenter som IBM henvendte sig, når de skulle have repareret og vedligeholdt pc'er og andre apparater

Reparationer og it-drift

Den del af forretningen fylder stadig meget i virksomheden, der opererer fra dets reparations- og klargøringscenter i Hedehusene uden for København.

Men virksomhedens satsning på outsourcing af it-drift, hvad enten det handler om hardware support, hosting, facility management eller outsourcing, fylder mere og mere.

Virksomheden vil fremover tilbyde et samlet driftskoncept på nordisk plan.

"Vores ekspansionsstrategi er en reaktion på en række nye trends i markedet, som betyder, at der efterspørges nye ydelser," siger Preben Duus Jørgensen, administrerende direktør i ServiceGruppen i en pressemeddelelse.

"Vi oplever, at mange producenter ønsker at indgå nordiske aftaler, og samtidig har flere af vores kunder udtrykt ønske om, at vi dækker deres behov for it-drift i Norden," fortsætter han.

ServiceGruppen jager nordiske partnere

ServiceGruppen har udpeget Kenneth Sverker Nilsson til at stå i spidsen for den nordiske ekspansion. Målet er at udbygge den danske forretning til en kvart milliard kroner, hvor den nordiske andel om tre år skal udgøre 20 procent af omsætningen.

"Vi har etableret regionskontorer i Oslo, Göteborg og Espoo i Finland, og er ved at lægge sidste hånd på en række praktiske foranstaltninger, der gør os køreklar på det nordiske marked," siger han.

Han forklarer, at ServiceGruppen arbejder på at indgå partnerskabsaftaler omkring lokal OnSite service, og at selskabet er ved at få styr på logistikken i de tre lande.

"Vi kommer med en meget stor portion erfaring og ekspertise, men de lokale netværk er afgørende for, at vi lykkes og at satsningen er rentabel," siger Kenneth Sverker Nilsson.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Itm8 | IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
OT og IT: Modernisér produktionen og byg sikker bro efter et årelangt teknologisk efterslæb

Moderne produkter skal have mere end strøm for at fungere – og deres navlestreng skal ikke klippes når de forlader fabrikshallen. På denne konference kan du derfor lære mere om hvordan du får etableret det sikre setup når der går IT i OT.

30. april 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

01. maj 2024 | Læs mere


ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere