Google taber Gmail-fejde til tysk forretningsmand

Google kan ikke få registeret Gmail som varemærke i Europa. En tysk forretningsmand var nemlig først til at bruge G-mail.

Selv om man er stor, stærk og hedder Google til fornavn, er det ikke ensbetydende med, at man altid får ret.

I hvert fald ikke overfor de europæiske varemærkemyndighed, der blankt har afvist den amerikanske gigants argumenter for at få lov til at registrere Gmail som varemærke i EU.

G-mail eller Gmail

Gmail er nemlig alt for tæt på den tyske forretningsmand Daniel Giersch, der har brugt ordet "G-mail" som varemærke siden 2000.

Google lancerede først sin Gmail-service i 2004.

De europæiske patentmyndigheder henviser i deres afgørelse til, at det for almindelige mennesker ikke har den store betydning, om der er en bindestreg eller ej mellem "G" og "mail", når de møder varemærket ude i virkeligheden.

Nyt varemærke på vej

Google har mulighed for at appellere afgørelsen til EU-domstolen, hvad analytikeren Greg Sterling fra Sterling Market Intelligence også regner med bliver Googles næste træk.

"Og hvis Google også taber her, vil selskabet ikke have anden udvej end at skabe et andet varemærke," udtaler han til avisen The International Herald Tribune.

Eller kan forestille sig, at en af Googles advokater besøger Herr Giersch sammen med en meget stor tegnedreng?




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG Danmark A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere