Microsoft til Yahoo: Farvel og vi kommer ikke igen

Yahoo-eventyret er endegyldigt slut, og Microsoft kommer ikke tilbage med et nyt tilbud. Sådan lyder det i kontante vendinger fra verdens største softwareselskab.

Artikel top billede

Computerworld News Service: Selv om Yahoo-chef Jerry Yang stadig holder en dør på klem for at Microsoft kan vende tilbage med et lukrativt tilbud på selskabet, er det slut for altid.

Sådan lyder den kontante melding fra Microsoft, der i lørdags trak sit tilbud på Yahoo på godt 200 milliarder kroner tilbage efter tre måneders heftig polemik og modstand fra Yahoos ledelse.

Microsoft har lukket bogen og fokuserer nu på at komme videre, lyder meldingen fra Brian Hall, direktør i Windows Live Business Group.

”Vi har masser af muligheder for at vokse organisk. Det er klart, at Yahoo kunne have accellereret udviklingen, men nu har vi trukket tilbuddet tilbage og er kommet videre. Nu fokuserer vi på at vokse så hurtigt som muligt på en organisk måde,” siger han.

Han fastholder, at Microsoft har fremlagt et meget attraktivt tilbud til Yahoo.

”Vi mener, at det var den rigtige vurdering og meget rimelig vurdering. Men nu fokuserer på at drive forretning, opbygge vores globale ekspansion og søgeforretning og en række andre ting. Vi er helt på vej væk fra Yahoo-diskussionen, siger han.

Brian Hall er ikke i tvivl om, at søge-området fortsat er i sin vorden.

”Det er helt sikkert, at vi kan vinde markedsandele på søgområdet. Det er klart, at Google står i en stærk position, men vi tror, at der fortsat er mange muligheder,” siger han.

Han peger på, at mange søgninger efter Microsofts mening ikke får ordentlige resultater, og at søgemaskinerne generelt kan forbedres meget.

Oversat af Dan Jensen

Læses lige nu

    Event: Computerworld Summit 2026 - Aarhus

    Digital transformation | Aarhus C

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    21. april 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

    Birthe Kamstrup

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil