Microsofts Sales Lead for Dynamics CRM i Vesteuropa Bjørn Eilertsen, og Anders K. Hansen fra e-conomic (th.) er glade for samarbejdet. Foto: Torben Klint

Dansk SaaS-pioner samarbejder med Microsoft

Integration med Microsofts Dynamics CRM skal løfte danske e-conomic ud i Europa. Forventning om stor vækst i SaaS.

Danske e-conomic håber, at selskabets webbaserede regnskabsprogram kan få ekstra luft under vingerne på det europæiske marked ved at læne sig op af det verdenskendte Microsoft-brand.

Forrige år startede den europæiske ekspansion og nu skal en integrationskomponent, der gør det muligt at udveksle data med Microsofts Dynamics CRM-system, hjælpe yderligere med ekspansionen.

Anders K. Hansen, underdirektør med ansvar for partnere hos e-conomic, lægger ikke skjul på, at integrationen blandt andet skal bruges til at åbne døre på det europæiske marked.

Integration og markedsføring
"Vi håber selvfølgelig at få nogle fælles kunder, men vi ser integrationen som et markedsføringsværktøj som kan få os indenfor hos blandt andet en række Microsoft-hostingselskaber rundt omkring i Europa. Samarbejdet med Microsoft skal være med til at hæve vores profil.

Kendskabet til vores løsning er ganske stort på hjemmemarkedet i Danmark, mens vi står anderledes uden for landets grænser. Integrationen med Microsoft vil give et øget kendskab via den kanal der er derude og som vi kan drage fordel af," forklarer Anders K. Hansen.

E-conomic har allerede en række integrationskomponenter og Microsoft-integrationen er blot seneste skud på stammen.

"Integrationen til Dynamics CRM er ikke den første integration. Vi har integration til SugarCRM, ChannelCRM og SuperOffice og andre. Men efterhånden som Microsoft satser mere og mere på den hostede kanal bliver det mere og mere relevant for os med et samarbejde," siger Anders K. Hansen.

Microsoft oplever stor SaaS-vækst
Hos Microsoft er Bjørn Eilertsen, Sales Lead for Dynamics CRM i Vesteuropa, glad for integrationen med e-conomic og ser det som et naturligt led i Microsofts strategi om software plus services.

"Tiderne skifter. Kunderne er mere interesserede i online-løsninger end de har været tidligere. Det er noget vi har talt om i årevis og nu er vi så kommet til markedet med vores Dynamcis CRM-løsning som en online-løsning," siger Bjørn Ejlertsen, der kan berette om en hidtidig vækst på 250 procent indenfor området for online CRM.

Her skal man selvfølgelig huske, at når man starter med et lille udgangspunkt, så er det nemt at få voldsomme væksttal.

"Vi ser en utrolig vækst på online-løsninger. Vi har en 250 procent vækst, men det er selvfølgelig fra en noget mindre mængde end hvad de traditionelle CRM-løsninger har. Vi planlægger med den dobbelte vækst til næste år," siger Bjørn Ejlertsen.

Der er dog forskel på udbredelsen af online CRM i de enkelte lande.

Artiklen fortsætter på næste side...


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Online seminar: Automatisering i dit datacenter – deltag og se hvordan!

Den der ikke automatiserer, repeterer hver gang. Med Ansible Tower får du dokumenteret og versioneret infrastrukturen, og du får mulighed for at lave udviklings- og testmiljøer. Se hvordan du gør i praksis.

04. juni 2020 | Læs mere


Digital HowTo: Customer engagement - sådan skaber succesfulde virksomheder en stærk kundeloyalitet

Der findes ikke mange virksomheder, der med succes er taget på rejsen mod den digitale transformation, der ikke har satset målrettet på at forstå deres kunder og udvikle forholdet til deres kunder med det mål at skabe den allerbedste kundeoplevelse. Med data kan man få en dyb forståelse for sine kunder og få indsigt i, hvordan de agerer, og hvordan de vil agere. Vi sætter fokus på nye forretningsmodeller der skaber loyale kunder.

09. juni 2020 | Læs mere


Digital HowTo: Awareness og god it-sikkerhedskultur

Sikkerheds-awareness er en af de allervigtigste ting at få styr på for alle it-sikkerhedsansvarlige. For uanset hvor godt vi sikrer vores perimetre med avancerede digitale forsvarsværker, er og bliver medarbejderne et svagt led og et oplagt mål for hackerne.

10. juni 2020 | Læs mere






Premium
Overblik: DXC Technology og Netcompany stormer frem som offentlig it-leverandør - Atea og Conscia taber terræn
Det offentlige Danmark bruger hvert år milliarder af kroner på it-indkøb. I løbet af 2019 tog DXC Technology og Netcompany store indhug i de offentlige it-budgetter - samtidig rykkede Atea og Conscia baglæns. Det viser nye tal fra Udbudsvagten.
Computerworld
Forsvarsministeren overvejer at give dansk politi lov til at blokere for websites uden dommerkendelse
Forsvarsminister Trine Bramsen (S) vil diskutere muligheden for at give politiet mulighed for at blokere for websites uden dommerkendelse.
CIO
Podcast: Pandoras CIO Peter Cabello afslører sine tre vigtigste mål for digitaliseringen
Podcast, The Digital Edge: Hør Pandoras CIO Peter Cabello Holmberg fortælle om, hvordan et af verdens største smykkefirmaer arbejder med innovation og digitalisering af et traditionel offline salg, og hvordan Pandora udnytter data til at skabe en bedre kundeoplevelse.
White paper
Når du skal designe, udvikle og implementere dokumenter i Dynamics 365
I dette whitepaper får du et overblik over de forskellige muligheder, der findes, når du skal designe, udvikle og implementere eksterne ERP-dokumenter i Dynamics 365 for Finance and Operations. I dokumentet kan du blandt andet se en sammenligning mellem Lasernet og en række andre løsninger. Bag whitepaperet står Tabellae, der over de seneste ni år har arbejdet med mere end 500 ERP-projekter og som har stor indsigt i Lasernet Output Management-systemet fra Formpipe Software.