Artikel top billede

VM-kamp sendte streaming i top og mail i bund

Den danske VM-kamp sendte antallet af mobilopkald og e-mail-forsendelser i bund, mens nettransmissionerne boomede.

Den første danske VM-kamp i Sydafrika sendte desværre de danske spillere nederst i tabellen.

Det samme kan man sige om antallet af gennemførte mobilsamtaler og e-mail-trafik, der blev sat på hold i de to gange femogfyrre minutter, som transmissionen fra Sydafrika varede.

Ifølge tal fra telegiganten TDC faldt datatrafikken, primært i form af e-mail, med over 20 procent under kampen.

Et lignende fald blev målt på mobilsamtalerne, hvor det danske mobil-snakkeri normalt er på 2,4 millioner minutter i timen på en almindelig dag. Det fald til 1,9 milloner minutter under VM-kampen.

"Det er tydeligt, at der under kampen var en markant ændring i danskernes normale adfærd på internet, mail og mobiltelefon," siger pressemedarbejder Per M. E. Christiansen fra TDC til nyhedstjenesten Ritzau.

Streaming boomede

Det var dog ikke alle områder, der var plaget af nedgang under nederlaget til Holland.

Der blev nemlig målt en firedobling af streaming via nettet, og sms'en var ligeledes flittigt i brug. Her kunne TDC måle en stigning på 33 procent under kampen i forhold til en normal mandag.

"Danmark gik jo ikke ligefrem gik i stå på trods af den vigtige landskamp på en ganske almindelig mandag i arbejdstiden. Men det er tydeligt, at mange for eksempel var på nettet og streame lidt af kampen for at se, hvordan det gik," siger Per M. E. Christiansen.

Det er første gang, at TDC måler på danskernes aktivitet under en fodboldkamp.

"Det er først i de senere år, at antallet af mobiltelefoner er så stort, at man ligefrem kan bruge danskernes mobiladfærd som en ganske brugbar indikator for, hvad danskerne foretager sig," siger TDC's pressemand til Ritzau.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere