Annonceindlæg fra Salesforce

Stik næsen i sky - og gør dig selv en tjeneste.

I dag og i fremtiden er det en nødvendighed at tænke i cloud, og meget gerne have næse for det - for alt foregår i skyen!

Af: Michael Zink, Vice President & Country Manager hos Salesforce

Vi havde engang et populært, omend ikke så positivt, udtryk: “At sætte næsen i sky”.  Betragter vi udtrykket med en IT-vinkel på verden i dag, er det bestemt ikke længere negativt. I dag og i fremtiden er det en nødvendighed at tænke i cloud, og meget gerne have næse for det - for alt foregår i skyen!  

 

Det er et faktum, at ikke alle enkeltpersoner og virksomheder har været lige hurtige til at tage cloud-konceptet til sig. Men de der har, har opnået synlige fordele. For vælger man at arbejde i skyen, opnår man en hidtil uhørt fordel i forhold til fleksibilitet og mulighed for at skalere sine behov for bl.a. lagring af data, licenser til brug i forhold til forretningssystemer og ikke mindst adgang til systemer og data, uafhængigt af hvor man er.

Salesforce er cloud-baseret, og nogle har endda givet udtryk for, at de var og fortsat er blandt de første og førende til at vise vejen, og skabe hele den platform af cloud-baserede virksomheder vi har i dag. Derfor har vi en naturlig interesse i at tale positivt om konceptet. Det er i vores DNA. Men faktum er, at cloud-løsningerne er her, de er en del af fremtiden, og SaaS er eksploderet i forhold til såkaldte “on premise” løsninger.

Så hvad kan vi som leverandører, kunder og brugere lære og forvente os i fremtiden, når det nu allerede går så hurtigt, som det gør.

Alle bruger cloud, og jeg læste for nylig nogle fun facts om cloud og internettet der bl.a. nævnte, at der bliver uploaded 120 timers video til YouTube hvert minut og sendt ca. 3,8 milliarder emails i 2018. Men hvorfor ikke. Verden er Cloud! Vi henter og sender mails - cloud-baseret, hører musik - cloud-baseret, ser film - cloud-baseret, læser magasiner og bøger…  osv. osv.

Mere interessant erhvervsmæssigt er det måske at se på udviklingen på markedet. Her viser en rapport fra Bessemer, at software har udviklet sig til nu at indtage rollen som det absolut største område, når det gælder investering i tech, med hele 48 procent af den investerede kapital. Og mon ikke meget er SaaS - og dermed cloud-baseret.

Andre områder, der relaterer til cloud, er også blevet spået stor indflydelse på fremtiden. Her kan jeg med glæde konstatere, at det er helt i tråd med de områder, Salesforce arbejder med. Bl.a. øget fokus på hvordan data kan gavne og blive anvendt til at tage konkret handling. Og jeg er sikker på, at Dreamforce i San Fransisco, der finder sted 25. - 28. september, igen i år vil give mange nye og spændende indikationer af, hvad fremtiden vil bringe.

For der er ingen tvivl hos mig. Cloud er fremtiden - men tiden venter ikke på nogen. Derfor er det vigtigt at kigge fremad, og Cloud-løsninger har givet erhvervslivet flere muligheder. Uanset størrelse.

Det er blevet markant lettere at være start-up, forstået sådan at med skalerbare cloudløsninger behøver man ikke købe sig fattig i investeringer i software og hardware, ligesom man også har adgang til AI-baserede hjælpeværktøjer. Noget der tidligere var forbeholdt de helt store virksomheder.

Og hvad angår de større virksomheder, er det bl.a. blevet lettere at ekspandere og gå ind på nye markeder og territorier. Et godt eksempel fra Danmark er JYSK, der med Salesforce’ cloud-baserede løsninger, på flere områder har kunnet foretage en hurtigere international udrulning med markant færre investeringer i hardware, end de ellers havde skullet forholde sig til for blot 5 eller 10 år siden.

Med cloud-baserede løsninger ser vi stadig flere nye forretningsmodeller - og nye udviklere. I den sammenhæng er skyen blevet flad. Det er ikke længere kun Silicon Valley, der driver værket. I dag ser spændende nye tanker, koncepter og virksomheder dagens lys i byer over hele verden.

Så uanset branche eller fokus - om man er udvikler, producent, serviceudbyder eller slutbruger - stik endelig næsen i skyen, men lad være med kun at sniffe lidt til tidens vinde. Tag en dyb indånding og få mest muligt med. Cloud er kommet for at blive - og det bliver kun større.

About us

Salesforce is much more than just a CRM solution. It brings together all your customer information in a single, integrated platform that enables you to build a customer-centred business from marketing right through to sales, customer service and business analysis.

Kontaktinfo:

Salesforce

Strandvejen 125

2900 Hellerup

https://www.salesforce.com/dk/

Vil du vide mere om annonceindlæg?

Premium
Dansk universitet lukker it-uddannelse efter krav om færre udenlandske studerende: “Det er i høj grad et tilbageskridt”
Aalborg Universitet har meddelt at man lukker i alt syv uddannelser, herunder en it-uddannelse hvor undervisningen idag foregår på engelsk. “Det er i høj grad et tilbageskridt,” lyder det fra IT-Branchen til Computerworld.
Computerworld
Yousee varsler prisstigninger på op til 36 procent - skal være med til at finansiere fiber-udrulning
Yousee varsler prisstigninger på både tv-pakker og bredbånd. Pengene skal blandt andet være med til finansiere fiber-investeringer.
CIO
Forleden reparerede en mekaniker min bil: Det kostede 4.200 kroner, som min hjerne snød mig til at betale med et smil
De rationelle it-beslutninger du træffer er måske en illusion. Det lærte jeg da min bil gik i stykker og min hjerne snød mig til at tro, at alt var fint. Til gengæld fandt jeg tre fælder dine it-beslutninger kan falde i.
Job & Karriere
Manden bag Stack Overflow til softwareudviklere og folk i it-branchen: Disse ting skal du lære, hvis du vil undgå at blive tromlet totalt
Interview: Manden bag Stack Overflow og Trello har en opsang til folk i it-branchen. Her er de kompetencer, som du bare skal tilegne dig nu.
White paper
Millennials – Kommuniker med den nye generation
Mange virksomheder har en stor udfordring når det gælder Millennials. De er online hele tiden, har sociale medier som omdrejningspunktet i deres hverdag, og har meget høje forventninger til god service. De vægter værdier som tilgængelighed, hurtighed og kontinuitet meget højt, og det skal afspejle sig i den service I som virksomhed yder dem. Det er en del virksomheder slet ikke forberedte på. I dette whitepaper gennemgår vi, hvordan du skal gøre for at kommunikere med den nye generation.