Annonceindlæg fra IDG Kurser

Bliv en bedre teamleder – samarbejde, ledelsesværktøjer og motivation

Overgangen fra medarbejder til leder med personaleansvar kan være svær. Men meget kan gøres for at lette processen, så du får succes i din nye rolle.

Undersøgelser  fra Center for Creative Leadership viser, at omkring 40 procent af  de nytiltrådte ledere må kaste håndklædet i ringen i løbet af de første 100 dage i stolen. I dansk kontekst vurderes tallet at være tættere på 30 procent. Det er dog stadig en høj procentdel, som koster virksomheder dyrt og kan belaste karrierer samt selvtilliden hos den fejlslagne leder unødigt.

”Forklaringen skal først og fremmest findes i den manglende personlige forberedelse til lederjobbet,” lyder det fra Jan Bergh

Det er der naturligvis flere grunde til, og hver sag er individuel. Dog er der alligevel ting, som du kan gøre for at undgå de mest almindelige faldgruber og forudsigelige problemstillinger, når du første gang sætter dig for bordenden og har ledelsesansvar for medarbejdere, som måske kun få uger eller dage tidligere var jævnbyrdige kollegaer.

Et hyppigt udbredt symptom er, at hvor du før var en naturlig del af loopet, opdager du måske nu, at din nye titel agerer ufrivillig firewall mod informationer, der tidligere flød naturligt i din retning.  

Vi har derfor fokus på de forberedende øvelser og værktøjer, som letter din vej fra medarbejder til leder på vores Teamleder-forløb. Du kan tilmelde dig via linket til vores efterårsforløb, som begynder i september. Forløbet henvender sig til både den nye leder eller dig, som har været leder et stykke tid, men aldrig har fået decideret ledelsestræning. 

Du kan se afholdelsesdatoerne, programmet og læse mere her:

Teamledelse - til dig, som leder et team