TOPNYHED:Her er Danmarks bedste it-virksomhed: Nordjyder vinder Computerworlds Top 100 på flintrende godt købmandsskab

Annonceindlæg fra Arctic Wolf

Køb nyt eller høst gevinsten af eksisterende sikkerhed?

Sikkerhedsbranchen har stærkt fokus på salg, men Arctic Wolf har derimod succes med at hjælpe kunderne med at bruge den sikkerhed, de allerede har.

De seneste års eksplosive vækst indenfor sikkerhedsløsninger er kun begyndelsen, og ifølge Fortune Business Insights vil det globale marked for cybersikkerhed nå en værdi på over 375 mia. U.S. dollar i 2029.

Men selv om virksomheder investerer heftigt i cybersikkerhed og har emnet højt på topledelsens dagsorden, bliver stadig flere ofre for cyberkriminalitet. Så måske er løsningen ikke altid at købe flere sikkerhedsløsninger, men at bruge de eksisterende mere effektivt.

”Der er en myriade af sikkerhedsløsninger, og der kommer tiden flere. Men her er også meget salgsgas, og virksomhederne mister overblikket,” konstaterer Ian McShane, VP Strategy, Arctic Wolf.

 

Omfattende sikkerhed og alt for få ansatte til at overskue den

”Samtidig er det jo ingen hemmelighed, at selv dem, der investerer i markedets bedste løsninger og services, også ind i mellem lægges ned af angreb. Ofte fordi de simpelthen mangler processer og sikkerhedsansatte til effektivt at monitorere og administrere al den sikkerhed, de allerede har investeret i,” tilføjer Ian McShane.

Situationen presser både koncerner med store sikkerhedsbudgetter og mellemstore virksomheder, som skal løse en overflod af opgaver med ganske få sikkerhedsansatte, og den slags organisationer er der som bekendt rigtig mange af Danmark og Norden.

 

Mere effektiv indsats uden behov for flere medarbejdere

Hvilket er en af årsagerne til, at Ian McShane ser regionen som et interessant marked for Arctic Wolf. Virksomheden blev stiftet i 2012, har flere gange optrådt på Deloittes liste over de 500 hurtigst voksende virksomheder i Nordamerika og har specialiseret sig i at styrke kundernes cybersikkerhed i samspil med de sikkerhedsservices og -løsninger, der allerede er i drift.

”Mange virksomheder har brugt formuer og en masse tid på at investere i sikkerhed. Og så bliver de lidt trætte i ansigtet, når en leverandør prøver at sælge dem noget nyt. Det forstår jeg sådan set godt,” bemærker Ian McShane.

”Vi prøver derimod ikke at få kunderne til at skifte alt muligt ud, men tilbyder i stedet en skræddersyet concierge service, hvor et hold sikkerhedseksperter støttet af vores XDR Security platform (Extended Detection & Response) i døgndrift monitorerer og giver fuld visibilitet på tværs af den eksisterende infrastruktur. Uanset hvilke løsninger og services, kunden anvender. Vi forlænger helt basalt virksomhedens eksisterende team og gør det muligt at udnytte sikkerhedsinfrastrukturen mere effektivt,” siger han.

 

Byg mur og sæt vagt – men vær klar hvis de cyberkriminelle bryder igennem

Arctic Wolf XDR Security håndterer cirka 1,5 trillioner events hver dag for kunder verden over. Hændelserne filtreres, analyseres og prioriteres, så der typisk behandles cirka fem hændelser manuelt pr. kunde på daglig basis. Hvilket gør det mere overskueligt at identificere reelle trusler og tage dem i opløbet.

Samtidig prioriteres den løbende dialog med kunderne, så organisationens klædes bedre på til selv at spille en aktiv rolle i at forbedre sikkerhedsniveauet.

”Vi arbejder på grundlag af det helt basale princip om protection, detection, recover. Her må jeg bare konstatere, at alt for mange overser det sidste element. For uanset hvor meget sikkerhed du har, er du alligevel på spanden uden et effektivt beredskab den dag, det alligevel måtte blive alvor. Derfor står vi også klar med et erfarent beredskab og en plan for at håndtere hændelser og brud på sikkerheden,” siger Ian McShane.

”Succes for kunderne er naturligvis førsteprioritet. Vi er trods alt sat i verden for at beskytte deres data, systemer, navn og rygte. Men skal vi se helt kynisk på det, er det også et spørgsmål om cool business. For det kan ikke kun blive ufatteligt kostbart for kunden at løbe en høj risiko; der er også meget mere arbejde i det for os,” konstaterer han.

 

Mød os på Computerworld sikkerhedskonference den 23. august i København og den 25. august i Århus 

 

 

CIO
Stort CIO-interview: Lemvigh-Müllers milliard-omsætning er blevet digital