Artikel top billede

"Jeg er egentlig godt tilfreds med, at det er TDC, der har købt Onfone, fordi det kan tage noget af dampen ud af markedet," siger Telia-direktør Søren Abildgaard.

Telia-direktør glæder sig over TDC's Onfone-køb

TDC's køb af Onfone kan blive en fordel, mener Telia-boss Søren Abildgaard.

Telia og Telenor er nødt til at gøre noget.
 
Fusionere, trække sig ud, skære ned eller etablere et fælles netværk.
 
Det var onsdag meldingen fra aktieanalytiker Poul Ernst Jessen fra Danske Markets, da TDC købte lavprisselskabet Onfone.
 
Men Telias danske topchef, Søren Abildgaard, ser anderledes på det.
 
"Jeg er egentlig godt tilfreds med, at det er TDC, der har købt Onfone, fordi det kan tage noget af dampen ud af markedet," siger han. 

Telia er et af de selskaber, som priskrigen har ramt hårdest.
 
"Onfone var jo netop begyndt på SOHO-markedet (små virksomheder, red.), og i dag sidder TDC på 50 procent af det marked, og jeg tvivler på, at TDC vil tillade, at Onfone går ind og underbyder prisniveauet," fortæller Søren Abildgaard.
 
Han mener ikke, at TDC's køb af Onfone nu skal få Telia til at foretage sig noget drastisk.
 
"Onfone-salget påvirker ikke Telia. Det påvirker selvfølgelig TDC og Telenor, fordi TDC får en masse kunder ind i sit netværk, mens Telenor mister en masse i sit netværk. Men det påvirker ikke vores indkomst," siger Telia-direktøren.
 
Lavprisselskabet Onfone havde lejet sig ind i Telenors netværk. Her genererede de 170.000 Onfone-kunder trafik i Telenors netværk, og dermed mister det norsk-ejede teleselskab en del omsætning, nu daTDC overtager Onfones kunder.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere