Artikel top billede

Dansk teleselskab får igen stor bøde for pris-fup

En dansk udbyder af bredbånds-telefoni indkasserer for anden gang en stor bøde for at fuppe kunderne med forkerte oplysninger i selskabets annoncer.

Det danske bredbånds-telefoniselskab Tellio skal betale 150.000 kroner i bøde for vildledende prisoplysninger, meddeler Forbrugerombudsmanden.

Selskabet har omkring 35 ansatte og omsatte sidste for små seks millioner kroner, men har endnu aldrig givet overskud. Se Tellios nøgletal her

Forbrugerombudsmanden meddeler, at Tellio i 2010 reklamerede med en række forskellige abonnementer uden at oplyse mindsteprisen, hvilket man skal.

Desuden reklamerede selskabet med, at nye kunder gratis kunne oprette abonnement, hvilket Forbrugerombudsmanden mener er løgn, da kunderne faktisk skulle betale for oprettelsen samt for fragt og leje af et adapter.

Anden gang

Bøden har fået et ekstra nøk opad, fordi Tellio har været involveret i en lignende sag tidligere. Det kan du læse mere om her.

Dengang kostede de vildledende oplysninger Tellio 80.000 kroner.

Forbrugerombudsmanden meddeler, at det dog samtidig er 'blevet tillagt betydning', at Tellio omgående rettede oplysningerne på selskabets hjemmeside, da først Forbrugerombudsmanden havde påpeget ulovlighederne.

Sagen er blot en af de seneste i en lang række i de senere år, hvor Forbrugerombudsmanden for alvor har haft kig på de danske teleselskabers forretningsmetoder.

Sidste år politianmeldte Forbrugerombudsmanden således otte bredbåndsselskaber på en gang.

Siden hen gav flere af dem over for Computerworld udtryk for, at de fandt Forbrugerombudsmandens fremgangsmåde utilfredsstillende.

Læs også:
Vildledning koster teleselskab 80.000 kroner.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere