Avatar billede htx98i17 Professor
27. maj 2016 - 12:11 Der er 1 løsning

Hjælp til CSS

Se følgende side
http://christian-nielsen.dk/ul.php

på mac safari: her er layeret med gradient farve placeret rigtigt
på ipad safari: her er layerer med gradient farve rykket

Jeg vil gerne have hjælp til at finde ud af hvorfor ipaden safari rykker layeret.
Eller rettere: jeg tror layeret er hvor det skal være, men <UL> der mangler nogle justeringer for at safari på ipad placerer layeret korrekt?

Koden:

<!DOCTYPE html >

<HTML>
    <HEAD>
        <TITLE>UL</title>
        <META http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" >

        <style>

.underlag {
    position            :    absolute;
    z-index                :    -1;
    width                :    200px;
    height                :    120px;
    left                :    272px;
    top                    :    35px;
    padding                :    0px;
    margin                :    0px;

    background            :    -webkit-linear-gradient(left , red, white,green); /* For Safari 5.1 to 6.0 */
    background            :    -o-linear-gradient(right , red, white,green); /* For Opera 11.1 to 12.0 */
    background            :    -moz-linear-gradient(right , red, white,green); /* For Firefox 3.6 to 15 */
    background            :    linear-gradient(to right , red, white,green); /* Standard syntax (must be last) */

}

.div_vurdering {
    position            :    relative;
    width                :    640px;
    height                :    170px;
    border                :    0px solid gray;

}

.ul_star_block {
    position            :    relative;
    margin                :    0px;
    padding                :    5px;
    border                :    0px solid;
    list-style-type        :    none;
    border-top            :    1px SOLID #CCCCCC;

}

.ul_star_block:last-child {
    border-bottom        :    1px SOLID #CCCCCC;

}

.li_star {
    display                :    inline-block;
    margin-left            :    0px;
    margin-right        :    0px;
    width                :    22px;
    text-align            :    left;

}

.li_star1 {
    display                :    inline-block;
    margin-left            :    0px;
    margin-right        :    0px;
    width                :    210px;
    border                :    0px solid black;
    text-align            :    left;

}
</style>
    </HEAD>
<BODY>

<div class="div_vurdering tekst" >

    <ul style="position: relative; border:0px solid;" >
        <li style="display: inline-block; border:0px solid #CCCCCC;width: 179px;" > </li>
        <li style="display: inline-block; width: 62px;" >Udelad</li>
        <li style="display: inline-block; width: 22px;" >-3</li>
        <li style="display: inline-block; width: 22px;" >-2</li>
        <li style="display: inline-block; width: 22px;" >-1</li>
        <li style="display: inline-block; width: 22px;" >0</li>
        <li style="display: inline-block; width: 22px;" >+1</li>
        <li style="display: inline-block; width: 22px;" >+2</li>
        <li style="display: inline-block; width: 22px;" >+3</li>

    </ul>

    <div class="underlag" ></div>

    <ul class="ul_star_block" >
        <li class="li_star1" >Kundeservice</li>
        <li class="li_star" style="width:63px; text-align:center " ><input type="radio" name="form_stars_1" class="form_stars"  ></li>
        <li class="li_star" ><input type="radio" name="form_stars_1" class="form_stars" ></li>
        <li class="li_star" ><input type="radio" name="form_stars_1" class="form_stars" checked="checked"></li>
        <li class="li_star" ><input type="radio" name="form_stars_1" class="form_stars" ></li>

    </ul>
    <ul class="ul_star_block" >
        <li class="li_star1" >Taksator</li>
        <li class="li_star" style="width:63px; text-align:center " ><input type="radio" name="form_stars_2" class="form_stars"  ></li>
        <li class="li_star" ><input type="radio" name="form_stars_2" class="form_stars" ></li>
        <li class="li_star" ><input type="radio" name="form_stars_2" class="form_stars" checked="checked"></li>
        <li class="li_star" ><input type="radio" name="form_stars_2" class="form_stars" ></li>

    </ul>
    <ul class="ul_star_block" >
        <li class="li_star1" >Skadeudbedring</li>
        <li class="li_star" style="width:63px; text-align:center " ><input type="radio" name="form_stars_3" class="form_stars"  ></li>
        <li class="li_star" ><input type="radio" name="form_stars_3" class="form_stars" ></li>
        <li class="li_star" ><input type="radio" name="form_stars_3" class="form_stars" checked="checked"></li>
        <li class="li_star" ><input type="radio" name="form_stars_3" class="form_stars" ></li>

    </ul>
    <ul class="ul_star_block" >
        <li class="li_star1" >Pris versus produkt</li>
        <li class="li_star" style="width:63px; text-align:center " ><input type="radio" name="form_stars_4" class="form_stars"  ></li>
        <li class="li_star" ><input type="radio" name="form_stars_4" class="form_stars" ></li>
        <li class="li_star" ><input type="radio" name="form_stars_4" class="form_stars" checked="checked"></li>
        <li class="li_star" ><input type="radio" name="form_stars_4" class="form_stars" ></li>

    </ul>

</div>

</BODY>

</HTML>

Avatar billede htx98i17 Professor
01. juni 2016 - 13:48 #1
Jeg fandt en anden omvej der fik designet til at passe.