Avatar billede Josephine123 Juniormester
05. august 2016 - 15:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Slet kolonne ved ugeskift

Hej,

Jeg står og skal have mit excelark automatiseret en smule. Mit spørgsmål lyder på, hvordan jeg får en kolonne til at blive slettet automatisk, hver gang der sker et uge skift.
Jeg har lavet en tabel, hvor jeg har ugerne til at stå i øverste og i de tilhørende kolonner står der en række tal, som skal slettes.

        Uge  1  2  3  4  5  6
Person 1    5  4  4  4  4  4
Person 2    3  5  5  3  5  3

Hvis vi går ud fra at vi skifter fra uge 1 til uge 2, ønsker jeg at hele uge 1 (med tilhørende kolonne) skal slettes og erstattes af uge 2 (med tilhørende kolonne), så alle ugerne rykker en gang til venstre, hver gang vi skifter uge.

Når alle kolonnerne nu rykker til venstre, ved hvert ugeskift ender man med at der ikke er flere uger tilbage. Derfor ønsker jeg at der også bliver tilføjet en ny uge i den anden ende, hvor der så skal stå uge 7.

Det fedeste kunne være, at man ikke behøver at skulle holde det ved lige, dvs. den også kan fungere når der er årsskifte og den derfor går fra uge 52 til uge 1.

På forhånd tak,

PS. Jeg har måtte oprette det i en tabel, så løsningen skal kunne fungere i en tabel.
Avatar billede supertekst Ekspert
05. august 2016 - 15:30 #1
Hvor mange uger skal vises permanent?
Hvornår skal uge slettes og ny tilføjes - første gang filen åbnes i "den nye uge" eller ?
Avatar billede Josephine123 Juniormester
16. august 2016 - 14:43 #2
Hej,
Du må undskylde at jeg ikke lige har fået svaret.

Jeg vil meget gerne have at man hele tiden kan se et år frem, så man fra uge 33 2016 kan se frem til uge 33 i 2017.

Ja, den må meget gerne opdateres første gang filen åbnes i den nye uge.
Avatar billede supertekst Ekspert
16. august 2016 - 18:24 #3
Hej
Det er ok
Vender tilbage..
Avatar billede Josephine123 Juniormester
22. august 2016 - 11:54 #4
Hej,

Jeg ser frem til at se din løsning :)
Avatar billede supertekst Ekspert
22. august 2016 - 12:13 #5
Forstås - men sidder p.t. med en kundeopgave - men skal nok vende tilbage..
Avatar billede Josephine123 Juniormester
22. september 2016 - 13:54 #6
Hej,

Jeg ville bare lige høre om du havde fundet en løsning på mit problem?

Hilsen Josephine
Avatar billede supertekst Ekspert
22. september 2016 - 13:57 #7
Hej

Helt ærlig - så har jeg glemt det i travlheden med kundeopgaver - men jeg skal prøve at tage dit spørgsmål op igen.
Beklager

Mvh
Peter Braagaard
Avatar billede supertekst Ekspert
26. september 2016 - 15:35 #8
Har konstrueret en model - går ind på min www.supertekst-it.dk | Kontakt
så sende jeg en mail nævnte model - anvendes VBA