Avatar billede EveryMA Mester
06. maj 2024 - 15:28 Der er 1 kommentar

Makro: Hvis fundet flere, så....

Hej
Jeg arbejder på et VB Script i Excel, hvor den skal trække data fra en fil over til mit ark. Det fungerer upåklageligt. Den søger på et varenummer.

Min udfordring er, at i den fil, som jeg søger data i, der kan det samme varenummer figurere op til flere gange. Men så trækker den kun data fra den sidste linje hvilket er logisk nok.

Men i det tilfælde vil jeg gerne have den til at overføre den specifikke data fra alle linjer med samme varenummer (kun kolonne X) over til min kolonne I under min egen fane adskilt med et kommar.

Det vil sige al data overføres som normalt, men hvis varenummeret går igen, så skal den huske også at trække data fra kolonne X med over i kolonne I og adskille med et komma.

Lige nu har jeg blot:
If varenummer = varenummerFil then
wsVarenummer.Cells(j, "I").Value = wsVarenummerFil.Cells(i, "X").Value

Her trækker den kun data i kolonne X fra den sidste linje og ikke fra de øvrige linjer, hvor varenumrene måtte passe med hinanden.

Er der en sjæl der ved hvordan jeg kommer forbi den byrde?
Avatar billede MaxZpaD Professor
07. maj 2024 - 08:09 #1
Kunne det mon være dette?

wsVarenummer.Cells(j, "I").Value = wsVarenummer.Cells(j, "I").Value & ", " & wsVarenummerFil.Cells(i, "X").Value

Det forudsætter, at din j-parameter (række) har samme værdi hver gang, at det samme varenummer findes.