Avatar billede Klaus W Ekspert
08. maj 2024 - 10:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dato opslag udfordring igen igen

Hej alle sammen
Hjælp jeg kan simpelthen ikke finde ud af at lave et indeks / sammenlign opslag i datoer.
Jeg fik løs det sidst, men det driller igen igen.
I kolonne A står dato startende i celle A2 med 01-05-2024 og måneden ud ned af, celle format Dato 01-05-2024. Her skal der søges i.
I kolonne X står dato 02-05-2024 celle format Dato 02-05-2024.
Nu vil jeg gerne have at der bliver slå op så resultatet fra kolonne Y skal stå i kolonne K.
Resultatet i kolonne x kommer fra en VBA kode der fortæller hvornår en mail er sendt.
Jeg bruger denne formel, men det duer ikke alligevel.
=INDEKS($A$2:$y$32;SAMMENLIGN(A2;$x$2:$x$32;0);25)
Nogle der kan hjælpe
Hilsen Klaus W
PS nogle der kan forklare hvad der går galt 😊

https://1drv.ms/x/s!AmLaaGiC5Ldoi4pe6yzhR45HzG33Xg?e=3HcsM0
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
08. maj 2024 - 10:43 #1
Klaus
Der går det galt, at det din VBA kode returnerer i kolonne X indeholder dato og tidspunkt. Det gør dine datoer i kolonne A ikke.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
08. maj 2024 - 13:36 #2
Det er altså ikke din INDEX/MATCH-formel som sådan der er noget galt med.
Måske kan du selv rette VBA-koden så du kun får datoen (uden tidspunkt) returneret (jeg har ikke haft lyst til at søge i de 10 forkellige moduler, du har). Ellers kan du i kolonne W indsætte en formel som:
=DATE(YEAR(X2);MONTH(X2);DAY(X2))
og kopiere ned, og så basere den INDEX/MATCH formel på kolonne W i stedet for kolonne X.
Avatar billede Klaus W Ekspert
08. maj 2024 - 14:01 #3
Hans
Jeg har prøvet at ændre det men det lykkes stadig ikke.

KW
Avatar billede Klaus W Ekspert
08. maj 2024 - 15:08 #4
Hej allesammen
Så lykkes det, det var en VBA fejl.

Tak for hjælpen alle sammen.

KW
Avatar billede Klaus W Ekspert
08. maj 2024 - 16:07 #6
Hej xl-Enthusiast

1000 tak så lykkes det.
Hilsen Klaus W