Avatar billede martens Guru
08. september 2016 - 22:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

CREATE VIEW - SQL-kode der opretter et VIEW

Hej !

Er der én der kan hjælpe med mit lille problem...

Jeg kan sagtens CREATE TABLE, DROP TABLE, ALTER TABLE med min SQL-kode..

Men oprette et VIEW funker ikke rigtigt hverken i Access 2007 eller 2016

ex: CREATE VIEW Q_My_New_View AS SELECT * FROM tbl_carpools_imported;

eller denne som  jeg inderligt håber jeg kan få til at virke ved en gang SQL

CREATE VIEW Pools_WithoutCars AS SELECT FROM tbl_carpools_imported.ID, tbl_carpools_imported.[Car Pool], tbl_cars_imported.REG, tbl_cars_imported.TYPE, tbl_cars_imported.Bil_ID
FROM tbl_cars_imported RIGHT JOIN tbl_carpools_imported ON tbl_cars_imported.Delebilsplads = tbl_carpools_imported.[Car Pool];

mvh Martens
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2016 - 22:46 #1
Kan du forklare hvad "funker ikke rigtigt" daekker over?
Avatar billede martens Guru
08. september 2016 - 22:57 #2
Sagtens

Jeg kører dette SQL-script :

CREATE TABLE OLE (FirstName CHAR, LastName CHAR);
CREATE VIEW Pools_WithoutCars AS SELECT FROM tbl_carpools_imported.ID, tbl_carpools_imported.[Car Pool], tbl_cars_imported.REG, tbl_cars_imported.TYPE, tbl_cars_imported.Bil_ID FROM tbl_cars_imported RIGHT JOIN tbl_carpools_imported ON tbl_cars_imported.Delebilsplads = tbl_carpools_imported.[Car Pool];
CREATE TABLE OLE_2 (FirstName CHAR, LastName CHAR);

Men det er KUN tabellerne, der bliver oprettet

- jeg benytter denne kode til at "massekøre" flere linier SQL på én gang ( virker fint til mange andre ting..... )

Private Sub cmb_run_external_SQL_from_TXTfile_Click()
  Dim vSql      As Variant
  Dim vSqls      As Variant
  Dim strSql    As String
  Dim intF      As Integer

  intF = FreeFile()
  Open "C:\#_Import\SQL_080916.txt" For Input As #intF
  strSql = Input(LOF(intF), #intF)
  Close intF
  vSql = Split(strSql, ";")

  On Error Resume Next
  For Each vSqls In vSql
      CurrentDb.Execute vSqls
  Next
End Sub
09. september 2016 - 01:04 #3
To ting

En fejlkode eller tekst ville hjælpe.

Virker den nestede select i dit view hvis du kun bruger den del. Jeg syntes at der mangler noget parentes værk og måske andet.
Hvad sker der hvis du eksekvere create view alene.
Avatar billede terry Ekspert
09. september 2016 - 10:31 #4
access doesn't support create view

https://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb177895(v=office.12).aspx

but you could try looking at creating a query using querydef

https://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb243014(v=office.12).aspx
Avatar billede terry Ekspert
09. september 2016 - 10:35 #5
or at least not in all dB's
Avatar billede terry Ekspert
09. september 2016 - 10:42 #6
if you try creating a query with just the SELECT part of the script I think you will gewt an error

What fields are you expecting to get out of the SELECT!
Avatar billede terry Ekspert
09. september 2016 - 10:44 #7
first you need to get the select working before you can create either a view or a query