Avatar billede per2edb Guru
13. marts 2024 - 12:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tilgang til form

Fra et modul kalder jeg et dataark på en form
I modulet har jeg et filter der kalder dataarket

Fra program start tilgås formens vedindlæsning hvor der ligger et SQL Select ......

ved gentagen kald tilgås vedaktuel - men her er SQL Select ikke så filtet virker ikke ved gentagelse
Jeg kan selvfølgelig lave en masse "klude programering" med SQL lagt 2 stedet men kan det ikke laves fiksere med:

Feks  ved 2 og efterfølgende kald af formen tvinges der tilgang til vedindlæsning hvor sel kaldet ligger
Avatar billede Gustav Ekspert
13. marts 2024 - 15:21 #1
Flyt det til en sub, som du kalder fra OnCurrent og OnOpen.
Avatar billede per2edb Guru
13. marts 2024 - 17:10 #2
Desværre nej
Men ellers tak
Avatar billede Gustav Ekspert
13. marts 2024 - 17:23 #3
Så du vil hellere have koden liggende i duplikat? Ikke mig forstå - det var jo det, du ville undgå.
Avatar billede per2edb Guru
13. marts 2024 - 17:36 #4
Ja og din løsning er logisk men ..... en kompleks struktur gør jeg ikke umiddelbart kan flytte SQL til en sub

En løsning var hvis der kunne lægges en kommando lige før Filter der tilgik Onopen
Avatar billede Gustav Ekspert
13. marts 2024 - 19:16 #5
Hmm, ikke nemt at gætte, hvad du har i tankerne, men jeg har en mistanke om, at det er unødigt besværligt.
Avatar billede per2edb Guru
20. marts 2024 - 09:11 #6
Så fik jeg løst problemet

RecordSource = "" skal sætte inden
RecordSource = SELECT.......