Avatar billede djeclemen Nybegynder
13. august 2001 - 18:12 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor Fucker min Exchange Server

Hej

JEg har en Microsoft Exchange server kørende på en win2k server

efter en driver konflikt med min hp 1600c printer fik jeg et lillet problem!!

Følgende services starter ikke og hvis jeg manualt starter dem så siger den: \"Could not start the Microsoft Exchange service on local computer.

Error 1083: The executable program that this service is configured to run does not implement the service.

Det drejer sig om disse services:
Microsoft Exchange IMAP4
Micorsoft Exchange POP3
Micorsoft Exchange Routing Engine.

Jeg har søg fejl 1083 på microsoft.com og der står dette

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q265/1/72.asp

Men det fatter jeg ikke lige så meget af!!

Er der nogel der kan hjælpe mig???
Avatar billede rickypriv Nybegynder
13. august 2001 - 23:04 #1
Har du prøvet at følge den guide de giver for at løse problemet?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
13. august 2001 - 23:06 #2
Jeg forstår den ikke helt??

1)Stop the Directory Service hvordan stopper jeg den??

2)Back up the Directory Service. HVORDAN??
Avatar billede exotic Nybegynder
13. august 2001 - 23:08 #3
affengref
Avatar billede exotic Nybegynder
13. august 2001 - 23:10 #4
ctrl+alt+del = affengref

det virker oltinZ

MojnZ
Avatar billede rickypriv Nybegynder
13. august 2001 - 23:32 #5
Du skal ind under Service Manager og lukke denne Service ned.
Under NT ligger den under Administrative Tools..
Men jeg ved ikke med 2000 Server.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
14. august 2001 - 11:47 #6
Ja men der er ingen service der heder Directory Service

Da det jo er hele min brugerdatabase
Avatar billede djeclemen Nybegynder
14. august 2001 - 14:22 #7
nu er der flere point i
Avatar billede djeclemen Nybegynder
14. august 2001 - 21:33 #8
nå hvis der er en der vil hjælpe så skriv

du skal nok få de 200point så
Avatar billede erp Nybegynder
16. august 2001 - 22:59 #9
Hej djeclemen

Omtalte link samt omtale Directory service er beregnet på Exchange 5.5 og ikke Exchange 2000 som du kører.

Kan du udspecificere så præcist som muligt hvad du gjorde, hvad der skete, om du rebootede o.s.v.
Så detaljeret som muligt, uanset det måske synes ligegyldigt i denne forbindelse.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
16. august 2001 - 23:02 #10
Jeg ville smide en printer driver ind til min hp 1600

jeg lagde den så ind og så frøs hele lortet (jeg hentede den fra hp.com)

så tog jeg den stor knap

Da den så startede op igen kom den først med at der var nogle af mine service der ikke var startet

så kom der blå skærm noget om DUMP PARTISION TO DISK

hmm så bootede jeg den op i Last known config..

det virkede så fint (den startede stadigvæk ikke de services)

jeg genstartede så og så ville den godt starte op,, den kommer bare stadigvæk med den om at den ikke kan starte alle services!!
Avatar billede erp Nybegynder
16. august 2001 - 23:03 #11
Dit problem og løsning er beskrevet her:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q277/7/70.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0&qry=1083&rnk=1&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=EXCH2K

MVH/ Eric.

PS. Jeg håber at du ikke er bange for at rette i reg. basen ;-)
Avatar billede djeclemen Nybegynder
16. august 2001 - 23:09 #12
Locate and click the following registry key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\\SYSTEM\\CurrentControlSet\\Services\\InetInfo\\Parameters\\DispatchEntries

hmm jeg kan ikke finde den

1) jeg har currentcontrolset
currentcontrolset2
currentcontrolset3
currentcontrolset4

2)JEg kan max kommer ud på grenen
HKEY_LOCAL_MACHINE\\SYSTEM\\CurrentControlSet\\Services\\InetInfo\\Parameters\\ og den er tom
Avatar billede djeclemen Nybegynder
16. august 2001 - 23:21 #13
Avatar billede erp Nybegynder
16. august 2001 - 23:25 #14
Prøv at se i en af de tidl registreringer..

Udskift \"currentControlSet\" med f. eks. \"ControlSet001\" og se om de står der.
Hvis de gør, så kan du enten exportere denne gren til en file, tilrette filen med den rigtige key, og improter igen så rettelsen bliver skrevet under CurrentControlSet, eller \"The hard way\" manuel indsættelse.
/Eric.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
16. august 2001 - 23:28 #15
det står heller ikke under nogel af de gamle

hmm
Avatar billede erp Nybegynder
16. august 2001 - 23:36 #16
Jeg kan exportere mine entries og maile den til dig...
Der er dog ingen garanti for at det virker.. eller i værste fald......
Avatar billede djeclemen Nybegynder
16. august 2001 - 23:37 #17
jo tak hvis du gider!

clemen@gronver.dk
Avatar billede erp Nybegynder
16. august 2001 - 23:48 #18
er på vej.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
16. august 2001 - 23:50 #19
hvordan er det lettes og tage backup af brugere og bruger data??
Avatar billede erp Nybegynder
17. august 2001 - 22:54 #20
Brug NT backup, der kan du få det hele med..
Hvis du ikke har en tapestreamer, kan du backe up til en file.
Husk også at få \"system state\" med.

Fik du min mail?