Avatar billede RikkePrikke Seniormester
19. april 2024 - 16:20 Der er 16 kommentarer

Få den nuværende outlook som default i stedet for det nye

Hej

Jeg bruger et booking program der hedder LIME, heri gemmer jeg mails, men nu kan jeg ikke åbne dem igen, fordi min pc har valgt det nye (ret dårlige) outlook som default. Det ligner ikke at jeg kan få den nuværende version som default, men måske nogen her kan hjælpe??
Jeg skal simpelthen vente med den nye version til det er 100% nødvendigt.

Vh Rikke
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. april 2024 - 17:04 #1
Lime er en større virksomhed - hvorfor kontakter du ikke deres support og spørger til deres råd?
Avatar billede RikkePrikke Seniormester
19. april 2024 - 18:18 #2
Jeg har snakket med Lime, men da det er min opsætning der er problemet, har det ikke noget med dem at gøre.
Problemet er, at min pc har valgt at sætte den nye Outlook på default, og jeg vil gerne have den "alm. outlook default.
Avatar billede poko1 Ekspert
19. april 2024 - 19:14 #3
Hvis du kigger under Programmer kan du så ikke se den gamle der?
Og højreklikke på den og vælge overfør til Skrivebord og kør som Administrator?
Avatar billede RikkePrikke Seniormester
19. april 2024 - 20:02 #4
Nej, der ligger kun den nye
Avatar billede INK Ekspert
19. april 2024 - 20:09 #5
Avatar billede INK Ekspert
19. april 2024 - 20:15 #6
På min pc er der en "skyder" i øverste højre hjørne, hvor jeg kan vælge mellem ny og gammel version af Windows mail (Outlook).

Det hele kompliceres også af, at Microsoft har valgt samme navnet OUTLOOK for både det indbyggede mailprogram og Outlook i Officepakken. Jeg formoder der ikke er tale om hverken Microsoft 365 eller en 2019/2021 version af appen?
Avatar billede poko1 Ekspert
19. april 2024 - 20:37 #7
Prøv i Start at skrive Outlook. Får du så ikke mulighed for at vælge mellem dem?
Eller tryk på alle apps!
https://ibb.co/RNfpyw8
Avatar billede RikkePrikke Seniormester
19. april 2024 - 22:48 #8
Jo men problemet ligger i "start" - "standardapps" -skriver "Outlook" i søgefeltet, så kommer jeg ind hvor jeg kan se hvad der bruges til hvad. :
.eml=Outlook
.hol=Outlook
.ics=Outlook
.msg= Outlook NY
.pst=Outlook
osv.
Der hvor der står "Outlook NY" kan jeg ikke ændre til alm. Outlook, og det undre mig!
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2024 - 08:30 #9
Kan den "nye outlook" så ikke blot afinstalleres hvis den ikke skal bruges til noget?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2024 - 08:32 #10
Sakset fra nettet:
"Uninstall the new Outlook - uninstall the app in Windows Settings: Open Windows Settings > Apps. Find Outlook (New) under installed apps and click the dots to the right of the name and choose Advanced options- then Uninstall.3."
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. april 2024 - 08:12 #11
Du kan gemme en af dine mails fra Outlook som fil (Åben mail, Filer, Gem som) - og gemme den som .MSG fil.

Nu kan du holde shift nede mens du højreklikker på den gemte mail, og får her valgmuligheden "Åben med" - og så er det vigtigt du vælger den nederste "Vælg en anden app". Bruger du den funktion, vil der nemlig være mulighed for at sætte et flueben med "Brug altid denne app til at åbne .msg filer."

Jeg vil tro at det løser problemet.
Avatar billede martens Guru
24. april 2024 - 06:48 #12
Sakset direkte fra community på Microsoft :
.

If you don't see a toggle in the new Outlook for Windows, troubleshoot with these steps:

Launch classic Outlook for Windows from the Windows Start Menu, not the new Outlook (identified by the "New" tag).

Open the Registry Editor by typing "Registry Editor" in the Start Menu search and selecting the app.

Go to Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Outlook\Preferences.

Find and double-click on "UseNewOutlook" at the bottom of the list.

Set the Value Data field to 0.

Attempt to launch classic Outlook for Windows from the Windows Start Menu.
Avatar billede martens Guru
24. april 2024 - 06:50 #13
Ikke testet, men jeg kan lige prøve i løbet af dagen.
Er pt. lige på vej på jobbet..😉
Avatar billede RikkePrikke Seniormester
24. april 2024 - 16:55 #14
1000 tak for alle jeres geniale bud! Man kan altid regne med jer :)

Jeg fandt en snørklet vej ind i indstillinger, hvor jeg kunne vælge Outlook (uden NY mærket på) - men jeg aner ikke hvordan jeg fandt det. Men nu virker det 🤷‍♀️ Virkelig underligt!!
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2024 - 17:34 #15
#14 Kan du have været kommet ind i apps og fundet standard program for apps og her valgt den gode "gamle" version til at åbne mails?
Avatar billede RikkePrikke Seniormester
24. april 2024 - 22:41 #16
#15 ja, det var derinde. Men jeg havde været der inde flere gange tidligere, og der kunne jeg ikke ændre noget- og den nuværende version var der slet ikke. Men pludselig var den der, her i går, og jeg fik det ændret. Det var meget underligt!! 🤔