Avatar billede PeterKellstrup Praktikant
20. april 2024 - 13:15 Der er 5 kommentarer

Modtagelse af mail

Jeg har modtaget en mail som ikke har en afsendermail. Hvordan kan det lade sig gøre og hvor kan jeg finde afsenderens e-mail.

Venlig hilsen

Peter Kellstrup
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. april 2024 - 15:27 #1
Jeg har søgt lidt på netter og har fundet nedenstående:

Den nemmeste måde at sende e-mails anonymt på er ved at oprette en ny e-mailkonto. Hvis du skal bruge Gmail eller Yahoo, kan du oprette en e-mail med falske oplysninger. Vælg et falsk navn, hjemmeadresse, fødselsdato og angiv ikke et telefonnummer.

Lad endelig være med at klikke på et eventuelt link, men slet mailen!
Avatar billede PeterKellstrup Praktikant
20. april 2024 - 16:15 #2
Tak for info. Men det er mig det har modtaget en anonym vigtig mail,

Vh

Peter Kellstrup
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. april 2024 - 16:49 #3
Jeg er godt klar over at du er modtageren, men selv om den er vigtig, ville jeg være forsigtig! Når der ingen afsender er på virker det som om "noget lugter".

Man bliver jo også mistænksom hvis man modtager et papirbrev uden afsenderens navn (og adresse)
Avatar billede claes57 Ekspert
20. april 2024 - 18:18 #4
der er jo google:
https://www.google.dk/search?q=hide+my+email-data+when+sending+mails

bemærk, når du laver tilsvarende links, og kopierer fra google, så står der en del kryptiske data også. Det for at google kan spore, hvem du deler link med. Så klip noget 'lusket data' fra og test resten i et andet vindue - er det ok, så klip mere af og fortsæt, til du er ca som her. Jeg gider fx ikke, at 500 læsere forbindes med mig i dette opslag, så den korte er link til google search, og tilføj kun det, du vil søge på
?q=hide+my+email-data+when+sending+mails
Avatar billede thomas_bk Ekspert
22. april 2024 - 10:09 #5
hvis du har outlook, så flyt mailen til spam. Åben den derfra.
Så bør aktive elementer i mailen være inaktiv. Så kan du sikkert se nogle detaljer inde i mailen.