Onfone-investor klar i kulissen med flere penge

Hovedaktionæren i Onfone er klar til at åbne pengekassen, hvis det skulle blive nødvendigt. Også selvom et loft er angivet i årsregnskabet.

Artikel top billede

Peter Wilmar Christensen har tidligere solgt firmaet Kiss Technology.

Lavprismobilselskabet Onfone kører for tiden massive reklamekampagner i de danske medier, og kundetilgangen lyder ifølge selskabet på cirka 20.000 om måneden.

I dag har selskabet derfor over 140.000 kunder.

Men tallene på bundlinjen er røde, og det for nylig offentliggjorte årsregnskab, der strækker sig fra juli 2009 til og med juni 2010, viser minus 15 millioner kroner på bundlinjen. 

Samtidig står der i regnskabet for Onfone ApS: 

"En af selskabets anpartshavere har over for selskabets afgivet tilsagn om finansiel støtte svarende til maksimalt DKK 13.500.000."

Denne anpartshaver er Onfone-bestyrelsesformand Peter Wilmar Christensen, der sammen med Anne Marie Cramer ejer en stor aktiepost i selskabet via deres fælles investeringsselskab. De to har tidligere stiftet og været medejere af virksomheden Kiss Technology, som de i 2005 solgte til amerikanske Cisco for 374 millioner kroner. 

De 13,5 millioner kroner skal dog ikke ses som et udtryk for, hvor mange penge aktionæren maksimalt vil pumpe i Onfone, fortæller Peter Wilmar Christensen. 

"Det skal ikke forstås som værende maksimalt. Revisor vurderede, at det var det beløb, der skulle til for at styrke kapitalstrukturen i selskabet," siger Peter Wilmar Christensen om valget af lige netop 13,5 millioner kroner. 

Han er klar med et større indskud, understreger han. 

"Der er ikke noget, der tyder på, at det er nødvendigt, men upåagtet vil vi selvfølgelig bakke vores investering op," pointerer han. 

Omsætter for 260 millioner kroner

Mobilbranchen har historisk set haft en række selskaber, der ligesom Onfone har lejet sig ind på en af de fire netværksoperatørers net, skrabet en masse kunder sammen og til sidst solgt hele selskabet til en af netværksoperatørerne.

Tidligere eksempler er Telmore, CBB, Bibob og M1. 

Det har dog ikke været det, der har drevet Peter Wilmar Christensens investering i Onfone, fortæller han.

"Man skal aldrig bygge en forretning bare for at sælge den," siger han.

Han investerede i begyndelsen af 2008 i virksomheden, der på det tidspunkt var knap to år gammel. 

"Min ambition med en forretning er altid, at det skal være en god forretning, der tjener penge. Det kan være, at der opstår en mulighed for at sælge den senere, hvis man laver sådan en forretning," siger Onfone-investoren. 

Peter Wilmar Christensen forklarer, at han har kendt stifter og administrerende direktør Morten Strunge, siden Onfone-direktøren var barn. 

"Vi er ikke nogen kamikaze-piloter, der investerer en masse penge og så bare håber, at det går godt. Det er netop der, at Morten har været ekstrem dygtig i sin tilgang til markedet. Vi har over nogle år forsøgt nogle forskellige ting, vi har rettet ind, og nu ser vi, at vi har fat i noget, hvor der er et rigtig fint forhold mellem investeret kapital i markedsføring og kundeoptaget, og så accelererer vi væksten," fortæller Peter Wilmar Christensen.

Ifølge Onfone-investoren er selskabet nu oppe på en omsætning, der svarer til 260 millioner kroner henover et år.

Læses lige nu

    STELLA CARE ApS

    Frontend- og app-udvikler (AI-Native)

    Københavnsområdet

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    IT-specialister til WAN, Routing og Switching

    Midtjylland

    PensionDanmark

    Projektleder

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Pentos har pr. 2. juni 2025 ansat Erik Ebert som Country Manager. Han skal især beskæftige sig med udvidelsen af Pentos til Danmark og Norden. Det kræver bl.a. etablering af et lokalt leverance team og SAP Partnerskab. Han kommer fra en stilling som Senior Director hos Effective People. Han har tidligere beskæftiget sig med HR systemer baseret på SAP SuccessFactors hos en række danske større og mellemstore virksomheder. Nyt job

    Erik Ebert

    Pentos

    Trafikstyrelsen har pr. 1. maj 2026 ansat Nihad Hodzic som IT og Digitaliseringschef. Han skal især beskæftige sig med med IT-projekter og digital transformation, herunder især det strategiske løft af Trafikstyrelsens digitale niveau. Han kommer fra en stilling som Kontorchef hos Udviklings og Forenklingsstyrelsen. Han er uddannet i statskundskab og har en lederuddannelse fra MIT Sloan, samt en igangværende Master i IT-Ledelse. Han har tidligere beskæftiget sig med IT-udvikling og større projekter på momsområdet, hvor han har ledet et projekt- og udviklingskontor. Nyt job

    Nihad Hodzic

    Trafikstyrelsen

    Steen Marquard,  Jabra, er pr. 15. juni 2026 udnævnt som Regional President for Norden og UK. Han er uddannet HD(O). Han beskæftiger sig med I sin nye rolle får Steen ansvar for at videreudvikle salget af virksomhedens professionelle lyd- og videoløsninger, samt styrke samarbejdet med channel teams og partnere på tværs af regionen. Udnævnelse
    Renewtech ApS har pr. 1. april 2026 ansat Boris Sudar som Senior IT Specialist. Han skal især beskæftige sig med at sikre, at Renewtech cloudbaseret infrastruktur fortsætter på sit højeste niveau, mens han også skal drive system udvikling. Han kommer fra en stilling som Senior IT Specialist hos Eurowind Energy. Han har tidligere beskæftiget sig med Microsoft 365, Intune og sikker endepunktsstyring for hybrid og cloudbaseret infrastrukturer. Nyt job

    Boris Sudar

    Renewtech ApS