Danske Sitecore: Omsætningen passerer 200 millioner

Den danske softwarekoncern Sitecore fortsætter med store tocifrede vækstrater. Omsætningen vokser med 59 procent, mens indtjeningen lægger sig i overhalingsbanen med en vækst på 66 procent.

Artikel top billede

Softwarehuset Sitecore lukkede bøgerne den 30. juni 2010 efter endnu et godt år.

Sitecore var tidligere kendt som et CMS-hus (content management-systemer), men fremhæver i dag sig selv som et firma, der udvikler systemer til web content management (WCM) samt løsninger til web-analyse, automatisering af marketingopgaver og e-handel.

For koncernen plus de kun delvist Sitecore-ejede selskaber i USA og Storbritannien steg omsætningen med 59 procent til 217 millioner kroner fra 137 millioner i 2008/09. Indtjeningen røg også pænt i vejret, mere præcist 66 procent - til 67 millioner fra 40 millioner året før.

Da vi skrev om Sitecore for et år siden, var selskabet på vej mod 100 millioner kroner i årlig omsætning.

Godt 700 partnere

Nu er både den milepæl og 200 millioner kroners-mærket passeret. Ifølge årsberetningen planlægger og forventer Sitecore at fortsætte de positive takter i indeværende regnskabsår.

Koncernen fordoblede driftsresultatet til 47 millioner kroner, mens resultatet før skat også blev mere end fordoblet fra 25 til 52 millioner kroner.

Blandt højdepunkterne i det forgange år var annonceringen af det nye produkt Email Campaign Manager, og at antallet af partnere rundede 700. Derudover blev den globale organisation ifølge beretningen styrket med repræsentationer i Tokyo og Bremen.

Nye kunder blev det også til. Både dem under fremmede himmelstrøg som Canon Australia og New Zealand, Austrian Airlines og Canadian Cancer Society og en hjemlig i form af YouSee.

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

Sikkerhed | København

Den digitale trussel er konstant, kompleks og stadigt stigende - også i den offentlige sektor

I dagens Danmark har vi indrettet os sådan, at alt kommunikation mellem det offentlige og borgerne foregår på forskellige digitale platforme, hvilket gør både borgerne og de offentlige institutioner skrøbelige overfor cyberkriminalitet. Samtidig...

Infrastruktur | Hellerup

Sikker, compliant og suveræn AI supercomputer

Oplev den danske vej til sikker og suveræn AI. Computerworld viser, hvordan Danish Center for AI gør high-performance computing sikkert, compliant og made in Denmark. Se hvordan danske virksomheder accelererer AI uden at gå på kompromis med...

Digital transformation | København Ø

Analytics, BI og AI

Integrer data på tværs af systemer og skab en intelligent dataplatform. Lær hvordan du opfylder krav, styrker governance og udnytter AI til valide analyser. Få konkrete løsninger, der gør din data til forretningens stærkeste aktiv. Se programmet...

Se alle vores events inden for it

Netcompany A/S

Test Consultant

Midtjylland

Shure Scandinavia A/S

Signal Processing Developer with Ambitions

Københavnsområdet

KMD A/S

Konsulent til KMD Health & Social

Københavnsområdet

Netcompany A/S

Erfaren Linux Operations Engineer

Midtjylland

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

Birthe Kamstrup

Norriq Danmark A/S