Danske Sitecore: Omsætningen passerer 200 millioner

Den danske softwarekoncern Sitecore fortsætter med store tocifrede vækstrater. Omsætningen vokser med 59 procent, mens indtjeningen lægger sig i overhalingsbanen med en vækst på 66 procent.

Artikel top billede

Softwarehuset Sitecore lukkede bøgerne den 30. juni 2010 efter endnu et godt år.

Sitecore var tidligere kendt som et CMS-hus (content management-systemer), men fremhæver i dag sig selv som et firma, der udvikler systemer til web content management (WCM) samt løsninger til web-analyse, automatisering af marketingopgaver og e-handel.

For koncernen plus de kun delvist Sitecore-ejede selskaber i USA og Storbritannien steg omsætningen med 59 procent til 217 millioner kroner fra 137 millioner i 2008/09. Indtjeningen røg også pænt i vejret, mere præcist 66 procent - til 67 millioner fra 40 millioner året før.

Da vi skrev om Sitecore for et år siden, var selskabet på vej mod 100 millioner kroner i årlig omsætning.

Godt 700 partnere

Nu er både den milepæl og 200 millioner kroners-mærket passeret. Ifølge årsberetningen planlægger og forventer Sitecore at fortsætte de positive takter i indeværende regnskabsår.

Koncernen fordoblede driftsresultatet til 47 millioner kroner, mens resultatet før skat også blev mere end fordoblet fra 25 til 52 millioner kroner.

Blandt højdepunkterne i det forgange år var annonceringen af det nye produkt Email Campaign Manager, og at antallet af partnere rundede 700. Derudover blev den globale organisation ifølge beretningen styrket med repræsentationer i Tokyo og Bremen.

Nye kunder blev det også til. Både dem under fremmede himmelstrøg som Canon Australia og New Zealand, Austrian Airlines og Canadian Cancer Society og en hjemlig i form af YouSee.

Annonceindlæg fra MSI

MSI Cubi NUC AI 1UMG: Stor ydeevne i et lille, bæredygtigt format

MSI Cubi NUC AI 1UMG beviser, at kraftfuld performance ikke kræver stor plads.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

Alexander Bendix

Norriq Danmark A/S