Artikel top billede

Foto: Povl D. Rasmussen. (Foto: Povl D. Rasmussen)

Telenor taber 100 millioner kroner på mobilnedbrud

Det blev dyrt for Telenor, at selskabets netværk brød ned.

De danske mobilkunder hos Telenor har i årets første halvår oplevet to alvorlige nedbrud.
 
Det største af de to nedbrud fandt sted klokken 13 fredag den 10. juni op til pinsen.

Her blev to millioner danske Telenor-kunder lammet af det enorme nedbrud, som skyldtes tekniske problemer hos Telenor i Norge.
 
Problemet var det samme i Norge, hvor Telenor som landets største teleselskab sendte tre millioner norske mobilkunder i sort.
 
Derfor valgte Telenor i Norge at undlade at taksere de norske mobilkunder i tidsrummet fredag den 10. juni til og med mandag den 13. juni.
 
Regningen for den gratis mobilsnak er nu gjort op, og den lyder på 95 millioner kroner, skriver dagensit.no.

Den vil fremgå af det regnskab for årets andet kvartal, som Telenor fremlægger på torsdag.

En dråbe i havet

Men det er blot en lille post i Telenors regnskab, lyder det fra en analytiker.
 
"Summen er bare peanuts, når Telenor har en årlig omsætning på 100 milliarder," siger teleanalytiker Tore A. Tønseth i Argo Securities til NTB ifølge dagensit.no.

Kvartalsregnskabet vil afsløre, om nogen kunder har valgt at forlade Telenor efter det store nedbrud. 

Computerworld har i en række artikler skrevet om gigantnedbruddet, der ramte Telenor-kunderne.

Læs også:
Nyt nedbrud rammer Telenors mobilnet
 
Her er grunden til Telenors kæmpe-nedbrud
 
Telenor beklager og beklager efter to gigant-nedbrud




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere