Mobil-krig: Vi snupper Onfones kunder

Problemer hos Onfone sender kunderne over til konkurrenten, lyder det fra CBB-direktør.

Artikel top billede

Foto: Curtis Fletcher.

Telenors lavprisselskab, CBB, kører i øjeblikket en aggressiv kampagne.
 
119 kroner for fem timers tale, fri sms og mms, 600 megabyte data samt fri tale mellem CBB-kunder.
 
Det er den laveste pris for et fem timers-produkt, hvor Telenors BiBob og 3's Oister følger lige efter med 129 kroner.
 
Trods den aggressive kampagne fortalte Onfone-direktør Morten Strunge forleden til Computerworld, at Onfone ikke mærkede noget til det.
 
Men det billede kan CBB-direktør Mikkel Noesgaard ikke nikke genkendende til.
 
"Vi tager flere kunder fra Onfone, end Onfone tager fra os," siger Mikkel Noesgaard, der også har ansvaret for BiBob.
 
Onfone var frem til 11. maj i år et selvstændigt mobilselskab, der lejede sig ind på Telenors mobilnet, men så købte TDC Onfone og har siden arbejdet på at flytte kunderne over i sit eget net. 
 
Uenige om Onfone-problemer
Arbejdet med at flytte kunderne har ifølge Onfone-direktør Morten Strunge kun medført "nogle små problemer", mens CBB's Mikkel Noesgaard mener at have hørt noget andet.
 
"Vi hører fra de kunder, der skifter fra Onfone til CBB, at migreringen (flytningen af kunder, red.) mildest talt er gået dårligt," siger CBB-direktøren.
 
Et kig på hjemmesiden TrustPilot.dk, hvor kunder kan bedømme firmaer, viser, at der er nogle kunder, der er blevet fanget i flytteprocessen. Det er dog ikke muligt ud fra TrustPilot.dk at vurdere, hvor omfattende problemet er, og Onfone har stadig en god score på 7,7 af 10.
 
Netop Onfones arbejde med at flytte kunder over i TDC-nettet er en af årsagerne til, at CBB lige nu kører med aggressive priser.
 
"For det første er det for at fejre vores 10-års fødselsdag, men timingen er også valgt, fordi Onfone er ved at migrere (flytte kunder, red.) til TDC, så det er et godt tidspunkt at give et tilbud til de kunder, der kunne være interesseret i at flytte og er trætte af den service, som Onfone tilbyder i forbindelse med migreringen," fortæller Mikkel Noesgaard.
 
Hen over sommeren har CBB ifølge Mikkel Noesgaard oplevet et "højt indtag af kunder" som følge af lavpriskampagnen, der udløber 27. september.

Læses lige nu

    Event: Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - Aarhus

    Sikkerhed | Aarhus C

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem tre spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i Aarhus 22. januar.

    22. januar 2026 | Gratis deltagelse

    Netcompany A/S

    Network Engineer

    Nordjylland

    Netcompany A/S

    DevOps Engineer

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    Data Management Consultant

    Midtjylland

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S