Mobil-krig: Vi snupper Onfones kunder

Problemer hos Onfone sender kunderne over til konkurrenten, lyder det fra CBB-direktør.

Artikel top billede

Foto: Curtis Fletcher.

Telenors lavprisselskab, CBB, kører i øjeblikket en aggressiv kampagne.
 
119 kroner for fem timers tale, fri sms og mms, 600 megabyte data samt fri tale mellem CBB-kunder.
 
Det er den laveste pris for et fem timers-produkt, hvor Telenors BiBob og 3's Oister følger lige efter med 129 kroner.
 
Trods den aggressive kampagne fortalte Onfone-direktør Morten Strunge forleden til Computerworld, at Onfone ikke mærkede noget til det.
 
Men det billede kan CBB-direktør Mikkel Noesgaard ikke nikke genkendende til.
 
"Vi tager flere kunder fra Onfone, end Onfone tager fra os," siger Mikkel Noesgaard, der også har ansvaret for BiBob.
 
Onfone var frem til 11. maj i år et selvstændigt mobilselskab, der lejede sig ind på Telenors mobilnet, men så købte TDC Onfone og har siden arbejdet på at flytte kunderne over i sit eget net. 
 
Uenige om Onfone-problemer
Arbejdet med at flytte kunderne har ifølge Onfone-direktør Morten Strunge kun medført "nogle små problemer", mens CBB's Mikkel Noesgaard mener at have hørt noget andet.
 
"Vi hører fra de kunder, der skifter fra Onfone til CBB, at migreringen (flytningen af kunder, red.) mildest talt er gået dårligt," siger CBB-direktøren.
 
Et kig på hjemmesiden TrustPilot.dk, hvor kunder kan bedømme firmaer, viser, at der er nogle kunder, der er blevet fanget i flytteprocessen. Det er dog ikke muligt ud fra TrustPilot.dk at vurdere, hvor omfattende problemet er, og Onfone har stadig en god score på 7,7 af 10.
 
Netop Onfones arbejde med at flytte kunder over i TDC-nettet er en af årsagerne til, at CBB lige nu kører med aggressive priser.
 
"For det første er det for at fejre vores 10-års fødselsdag, men timingen er også valgt, fordi Onfone er ved at migrere (flytte kunder, red.) til TDC, så det er et godt tidspunkt at give et tilbud til de kunder, der kunne være interesseret i at flytte og er trætte af den service, som Onfone tilbyder i forbindelse med migreringen," fortæller Mikkel Noesgaard.
 
Hen over sommeren har CBB ifølge Mikkel Noesgaard oplevet et "højt indtag af kunder" som følge af lavpriskampagnen, der udløber 27. september.

Annonceindlæg fra DE-CIX

At opnå ægte digital suverænitet kræver modstandsdygtig netværkes struktur

Ønsket om digital suverænitet er blevet mere udbredt i løbet af det sidste årti.

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S