Mobilkrigen slutter: CBB hæver priserne

Det ser ud til, at den intense mobilkrig mellem lavprismobilselskaberne klinger af onsdag.

Artikel top billede

Foto: Marius Largu. (Foto: /)

Direktørerne i landets mobilselskaber har holdt vejret de seneste måneder.
 
Der har nemlig raset en heftig priskrig, hvor Telenors lavprisselskab, CBB, har ført an.
 
CBB har kørt en aggressiv kampagne til 119 kroner for fem timers-taletidspakker med data, sms og mms, og det har lagt et pres på de andre aktører i markedet.
 
En fem timers-taletidspakke koster typisk 149 kroner.
 
CBB's kampagne har hele tiden stået til at udløbe tirsdag den 27. september, men der har været spekuleret i, hvorvidt mobilselskabet kunne have en interesse i at forlænge den, hvis kundetilgangen var overvældende.
 
Men det sker ikke.
 
"Det er vores sidste dag med kampagner, og jeg kan afsløre, at det i morgen hedder 149 kroner for både CBB og Bibob, så vi har valgt at gøre vores til at normalisere prisniveauet fra i morgen af," siger administrerende direktør Mikkel Noesgaard, der også har ansvaret for Bibob.
 
Bibob har kørt med en pris på 129 kroner, og her valgte 3's lavprisselskab Oister også at lægge sig. Helt bevidst valgte Oister at køre kampagnen i helt samme tidsperiode - det vil sige med udløb i dag.
 
CBB-kunder nu mindre værd
Ifølge Mikkel Noesgaard har kampagnen været "enormt succesfuld".
 
"Det er sjældent, at man ser brands i vores del af markedet, der har 10 års fødselsdag, så det skulle selvfølgelig fejres. Det har været en kæmpe succes. Vi har haft et højt kundeindtag, og vi har slået vores største konkurrenter," siger direktøren.
 
Han fortæller som eksempel, at selskabet senest her i september har fået flere kunder fra Onfone, end CBB har sendt den anden vej.
 
De nye CBB-kunder samt de eksisterende, der er blevet konverteret til en lavere pris, får alle kampagne-prisen fremover. Dermed omsætter en CBB-kunde fremover for mindre end konkurrenternes.
 
"Det her er en investering i at tage en position, og CBB har ligget lidt stille i et stykke tid, og nu er vi tilbage i kampen. Det koster at sende sådan et signal og genindtage sin position i markedet, og det har også været med i vores betragtninger, da vi lavede kampagnen," siger han.
 
Mikkel Noesgaard beskriver dog kampagnen som "profitabel".

Læses lige nu

    Event: Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - Aarhus

    Sikkerhed | Aarhus C

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem tre spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i Aarhus 22. januar.

    22. januar 2026 | Gratis deltagelse

    AK Techotel A/S

    Systemudvikler søges til innovativt firma

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    Operations Engineer til drift af infrastruktur

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    Erfaren databasespecialist

    Københavnsområdet

    AP Pension

    AP Pension søger BI Developers

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    Circle Of Bytes ApS har pr. 1. maj 2025 ansat Jeanette Kristiansen som Account Manager. Hun skal især beskæftige sig med at opbygge og styrke relationer til kunder og samarbejdspartnere, samt sikre det rette match mellem kunder og konsulenter. Nyt job

    Jeanette Kristiansen

    Circle Of Bytes ApS

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job