Mobilkrigen slutter: CBB hæver priserne

Det ser ud til, at den intense mobilkrig mellem lavprismobilselskaberne klinger af onsdag.

Artikel top billede

Foto: Marius Largu. (Foto: /)

Direktørerne i landets mobilselskaber har holdt vejret de seneste måneder.
 
Der har nemlig raset en heftig priskrig, hvor Telenors lavprisselskab, CBB, har ført an.
 
CBB har kørt en aggressiv kampagne til 119 kroner for fem timers-taletidspakker med data, sms og mms, og det har lagt et pres på de andre aktører i markedet.
 
En fem timers-taletidspakke koster typisk 149 kroner.
 
CBB's kampagne har hele tiden stået til at udløbe tirsdag den 27. september, men der har været spekuleret i, hvorvidt mobilselskabet kunne have en interesse i at forlænge den, hvis kundetilgangen var overvældende.
 
Men det sker ikke.
 
"Det er vores sidste dag med kampagner, og jeg kan afsløre, at det i morgen hedder 149 kroner for både CBB og Bibob, så vi har valgt at gøre vores til at normalisere prisniveauet fra i morgen af," siger administrerende direktør Mikkel Noesgaard, der også har ansvaret for Bibob.
 
Bibob har kørt med en pris på 129 kroner, og her valgte 3's lavprisselskab Oister også at lægge sig. Helt bevidst valgte Oister at køre kampagnen i helt samme tidsperiode - det vil sige med udløb i dag.
 
CBB-kunder nu mindre værd
Ifølge Mikkel Noesgaard har kampagnen været "enormt succesfuld".
 
"Det er sjældent, at man ser brands i vores del af markedet, der har 10 års fødselsdag, så det skulle selvfølgelig fejres. Det har været en kæmpe succes. Vi har haft et højt kundeindtag, og vi har slået vores største konkurrenter," siger direktøren.
 
Han fortæller som eksempel, at selskabet senest her i september har fået flere kunder fra Onfone, end CBB har sendt den anden vej.
 
De nye CBB-kunder samt de eksisterende, der er blevet konverteret til en lavere pris, får alle kampagne-prisen fremover. Dermed omsætter en CBB-kunde fremover for mindre end konkurrenternes.
 
"Det her er en investering i at tage en position, og CBB har ligget lidt stille i et stykke tid, og nu er vi tilbage i kampen. Det koster at sende sådan et signal og genindtage sin position i markedet, og det har også været med i vores betragtninger, da vi lavede kampagnen," siger han.
 
Mikkel Noesgaard beskriver dog kampagnen som "profitabel".

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Deloitte

    Danske CIO’ers evner i strategi og eksekvering er afgørende for succes med generativ AI

    Ny rapport varsler risiko for, at vi i Norden sakker bagud på teknologier med de mest markante potentialer. CIO’erne bliver afgørende for succes.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Kristian Kveiborg Yde som BI-konsulent ved netIP's kontor i Thisted. Han er uddannet med en Cand.merc. i økonomistyring. Nyt job